Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

EL CONSELL COMARCAL DE L’ALT PENEDÈS, ELS AJUNTAMENTS I LA GENERALITAT DECIDEIXEN NOVES MILLORES PER A LA C-15

El dimarts 29 de maig, el director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, i el cap de Servei de Seguretat Viària, Ferran Camps, es van reunir amb els el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Francesc Olivella; amb el conseller comarcal de Mobilitat, Jordi Bosch, i amb els alcaldes i regidors dels municipis afectats pel pas de la carretera C-15.

 

Aquesta reunió es va acordar en la visita que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluis Recoder, va fer al Consell Comarcal el dia 4 de maig, i després de la carta enviada des de la Presidència de la institució comarcal a la Generalitat exposant les diferents problemàtiques de la C-15.

Els representants dels ajuntaments de la Granada, Font-rubí, Mediona, Olèrdola, el Pla del Penedès, Puigdàlber, Sant Pere de Riudebitlles, Santa Fe del Penedès, Torrelavit i Vilafranca, van poder exposar directament als representants de la Direcció General de Carreteres les diferents problemàtiques que els afecten i van fer propostes de millora en diferents àmbits.

El primer problema que es va tractar van ser els embussos que es produeixen a partir de la rotonda dels 5 ponts, al terme de Vilafranca, on conflueixen sobretot els vehicles del polígon industrial de Sant Pere Molanta, els vehicles de la C-15 i els vehicles de la N-340 que venen de Sant Cugat Sesgarrigues, Avinyonet, Subirats o el port d’Ordal. El director general, Jordi Follia, va oferir abordar aquest problema en dues fases: en primer lloc, la Generalitat millorarà la il•luminació de la rotonda i s’eliminaran els obstacles que actualment limiten la visibilitat; més endavant, la Generalitat construirà un segon carril d’entrada a la rotonda, perquè pugui absorbir més vehicles simultàniament.
Una altra punt negre és la de la Granada, on hi ha hagut ja accidents mortals. El cap de Servei, Ferran Camps, va explicar que els accidents ocorreguts fins ara han estat deguts a l’excés de velocitat dels conductors, que acostumen a circular per aquell tram a una velocitat molt superior a la permesa. Aquest problema s’abordarà amb la col•laboració dels Mossos d’Esquadra.
Els alcaldes i regidors van exposar les mancances de senyalització que hi ha en diferents punts de la C-15 (de fet, alguns senyals de l’antiga carretera es van eliminar arran de les obres de millora). Jordi Follia va explicar que el Departament de Territori i Sostenibilitat elaborarà un pla de senyalització en col•laboració amb la DO Penedès i l’INCAVI; en aquest pla se seleccionaran els punts d’interès enoturístic a senyalitzar al llarg de la C-15 i es va comprometre a aprofitar els treballs d’elaboració d’aquest pla de senyalització per valorar totes les peticions proposades des dels ajuntaments.
Un tram on cal millorar la senyalització és l’enllaç de la C-15 amb Sant Sadurní, en el terme municipal de Sant Pere de Riudebitlles. Aquest tram té també problemes importants de manteniment del ferm perquè hi passen molts camions de gran tonatge. El director general va estar d’acord que cal trobar solucions per a aquesta carretera i es va comprometre a estudiar les diferents propostes.
A la reunió es va repredre la discussió sobre la prohibició de circulació dels vehicles agrícoles pels trams d’autovia de la C-15. En aquest aspecte, es va acordar aplicar la mateixa solució que l’any anterior: durant el període comprès entre el 15 de juny i el 15 d’octubre, els vehicles agrícoles podran circular per la C-15 en el mateix tram que l’any passat (Sant Quintí de Mediona-Puigdàlber). Per intentar buscar una solució per al tram Puigdàlber-Olèrdola, se celebrarà una segona reunió a la qual es convidarà també els representants d’Unió de Pagesos i de la JARC.
Actualment, els vehicles agrícoles estan obligats a circular pels vials de servei construït amb aquesta finalitat. Els alcaldes van reclamar que la Generalitat es faci càrrec del manteniment d’aquets vials, perquè hauran de suportar el pas dels vehicles que abans circulaven per la C-15 i, per tant, tindran un desgast important. Jordi Follia va acceptar el raonament i, a mig termini, la Generalitat es farà càrrec del manteniment dels vials de servei.
Els assistents a la reunió de dimarts van considerar que havia estat molt profitosa i van acordar que ens els propers dies recorreran plegats els trams més conflictius de la C-15 al seu pas per l’Alt Penedès per veure “in situ” alguns problemes tractats a la reunió i per concretar-ne les solucions.
Vilafranca del Penedès, 31 de maig de 2012
 

Destaquem