Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’OCIC REP NOMBROSES CONSULTES SOBRE CONTRACTACIONS INVOLUNTÀRIES DE SERVEIS DE GAS I ELECTRICITAT

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal de l’Alt Penedès rep nombroses consultes de persones que han canviat involuntàriament de companyia subministradora de gas o electricitat arran d’una trucada telefònica o de la visita a domicili inesperada d’un comercial de la nova companyia.

 

Aquesta situació és més freqüent entre persones grans, que no comprenen prou bé què és exactament el que se’ls està oferint, que són més refiades amb les persones que representen companyies de serveis o que se senten més fàcilment pressionades a respondre afirmativament davant allò que no entenen i que se’ls presenta com un canvi molt avantatjós o una millora dins la mateixa companyia que ja tenien contractada.

Per aquest motiu, des de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal de l’Alt Penedès aconsellen estudiar detingudament les ofertes, demanar tota la informació que calgui i no precipitar-se a contractar un nou servei. En qualsevol cas, s’aconsella especialment les persones grans que, abans de signar res o donar la conformitat telefònica, consultin amb un familiar de confiança o amb l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor per aclarir tots els termes que no entenguin.

Igualment, quan un comercial truqui per telèfon o a la porta del domicili, s’aconsella demanar prèviament la seva identificació (en el cas de les trucades, nom i cognoms i empresa que representa; en el cas de les visites a domicili, carnet d’empresa).

De vegades, l’actitud del comercial pot fer que l’usuari se senti pressionat i precipiti la decisió. Sovint, el canvi de companyia no s’explica clarament i només s’informa d’una rebaixa en el preu. Quan un comercial demana un factura del gas o de l’electricitat, és un indici clar que està proposant un canvi de companyia (la vostra companyia coneix perfectament totes les vostres factures anteriors).

És millor demanar una oferta per escrit i temps per poder-la estudiar (preus, descomptes, conceptes, durada, etc.). Si el comercial respon que l’oferta no es pot posar per escrit o que no ens pot donar temps per avaluar-la, més val rebutjar l’oferta.

En qualsevol cas, sempre s’ha de llegir detingudament el contracte, mai no s’ha de signar un contracte en blanc, mai no s’han de donar les dades bancàries ni les dades personals si no s’està segur que realment es vol canviar de companyia i sempre s’ha d’exigir una còpia del contracte en el moment de signar-lo.

Si un cop signat un contracte de serveis l’usuari es fa enrere en la seva decisió, disposa de 7 dies per desistir del nou contracte sense haver de donar cap justificació, mitjançant una carta certificada adreçada a la companyia corresponent.

Finalment, l’OCIC recorda que sempre és una garantia escollir una empresa adherida al Sistema Arbitral de Consum. La informació sobre les empreses adherides es pot consultar al web www.consum.cat.

 

Vilafranca del Penedès, 28 de febrer de 2013

Destaquem