Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Serveis

3.1 Atenció Ciutadana

L'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) proporciona la màxima informació possible i facilita la tramitació dels assumptes administratius d’àmbit comarcal i d’altres administracions, sota els criteris de proximitat, eficàcia i eficiència en l’atenció a les persones.

  • Canalitza i deriva cap als serveis competents les gestions, els suggeriments i les sol·licituds presentades.
  • Gestiona els diferents canals de comunicació: presencial, telemàtic i per correu electrònic.
  • Fa el registre presencial i telemàtic d’entrades i sortides.
  • És finestreta única (unitat de presentació de documents i registre de les administracions).
  • Atén les queixes i els suggeriments.
  • Informa de tots els serveis de l’organització i sobre les característiques i les fases dels diferents procediments administratius.
  • Gestiona els tràmits comarcals.
  • Actua com a entitat de registre dels sistemes d’identificació digital t-CAT, idCAT o idCATMòbil i dóna suport a la tramitació telemàtica.
  • Analitza, avalua, millora i simplifica els procediments administratius dels diferents tràmits comarcals, amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives.
  • Ofereix suport en la implantació de l’administració electrònica.

Objectius de l'Oficina d'Atenció Ciutadana:

  • Satisfer les demandes d'informació sobre la comarca, solucionar els tràmits comarcals i atendre les queixes i els suggeriments sobre els serveis que es duen a terme al Consell Comarcal de l'Alt Penedès.
  • Facilitar i apropar la relació de la ciutadania amb el Consell Comarcal, mitjançant la canalització en un únic servei de totes aquelles necessitats d'informació, iniciatives i serveis que aquella tingui de l'administració comarcal.

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?

  • A la ciutadania de l’Alt Penedès.
  • A les empreses de l’Alt Penedès.
  • Als centres educatius de l’Alt Penedès.
  • A les entitats de l’Alt Penedès.

Compromisos vers la ciutadania, les empreses, els centres educatius i les entitats

  • Ampliar el canal telemàtic de comunicació i tramitació amb el Consell Comarcal a tota la ciutadania, les entitats i les empreses.
  • Crear l’Oficina d’Entitat de Registre per a la Ciutadania.
  • Tramitar en un període màxim de 48h les targetes T-cat per als/les treballadors/ores de l’Administració.
  • Vetllar perquè el temps d’espera per ser atès/a pel personal de l’OAC per fer un tràmit, una consulta o altres, no sigui superior a 30 minuts.
  • Qualsevol tràmit del Consell Comarcal podrà ser atès per personal de l’OAC.

Drets de les persones usuàries, les empreses, els centres educatius i les entitats

  • Ser ateses de forma respectuosa.
  • Obtenir informació adequada, clara, comprensible, veraç i de qualitat.
  • Presentar sol·licituds i accedir als expedients administratius.
  • Fer ús dels mitjans electrònics.
  • No-discriminació.
  • Accedir a arxius i registres (donar compliment a la Llei de Transparència)
  • Protecció de les dades de caràcter personal.
  • Relacionar-se electrònicament amb el Consell Comarcal.


Deures de les persones usuàries, les empreses, els centres educatius i les entitats
Actuar amb la diligència, la responsabilitat i el respecte degut a les persones, les institucions i els béns públics.

Cost per a les persones usuàries
Gratuït

 

 

 

5.5 Suport a l'Administració electrònica

L’Oficina Comarcal de Suport a l’Administració Electrònica (OCSAE), a més d’implantar l’Administració electrònica al Consell Comarcal, dona suport als ajuntaments de la comarca.

Ofereix atenció personalitzada (anàlisi de les organitzacions i de les eines de què disposen), assessorament (sobre els serveis del Consorci AOC), acompanyament en la implantació, divulgació i formació.

Projectes

  • Interoperabilitat (Via Oberta)
  • Seu electrònica
  • Carpeta de tràmits
  • Perfil del contractant
  • Desa’l (repositori de documents electrònics actius)
  • Arxiu electrònic (iARXIU)
  • Tauler d’edictes electrònic
  • Registre electrònic i EACAT (plataforma de tramitació entre administracions)
  • Factura electrònica (e-Fact)
  • Intranet
  • Signatura electrònica
  • Notificació electrònica
  • Portal de Transparència
  • Gestor d’expedients
  • Digitalització segura de documents
  • Entitat de registre. Emissió de certificats digitals (T-CAT i idCAT)

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?
Als ajuntaments de l’Alt Penedès (excepte Vilafranca).

Compromisos vers els ajuntaments

  • Es dona resposta telefònica o per correu electrònic a totes les sol·licituds d’informació dels ajuntaments en un termini màxim de 2 dies hàbils.
  • Es fa un seguiment permanent i, com a mínim, una visita anual a cada ajuntament per valorar el procés d’implantació.
  • S’adequa la formació a les necessitats expressades pels ajuntaments.

Drets dels ajuntaments

  • Rebre una atenció personalitzada
  • Rebre assessorament
  • Que els siguin resolts els dubtes i les incidències
  • Rebre formació

Deures dels ajuntaments

  • Assolir els objectius marcats en el conveni signat amb el Consorci Administració Oberta de Catalunya
  • Implicar-se en la gestió del canvi
  • Acceptar el nou model organitzatiu

Cost per als ajuntaments
Gratuït

Més informació
 

 

 

 

Destaquem