Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2.2.2 Tecnologies de suport i cura (teleassistència)

La Teleassistència permet a la persona usuària estar connectada 24 hores al dia, els 365 dies de l'any, amb un equip de professionals, per avisar-los en cas de necessitat o urgència i per tal que puguin donar una resposta immediata.

Funciona mitjançant un terminal instal•lat al domicili de la persona i una unitat de control remot (amb format de penjoll o polsera) que permeten la connexió permanent amb el centre d'atenció. Des de la central receptora del centre d’atenció, els i les professionals atenen la consulta i activen, si cal, els recursos més adients a la situació (localitzar els familiars o persones de contacte, desplaçar una Unitat Mòbil al domicili de la persona usuària o activar altres serveis d'urgència).

La Teleassistència dona tranquil·litat i garanteix la seguretat i l’acompanyament de les persones usuàries. També actua de forma preventiva mantenint un contacte continuat amb les persones usuàries i acollint demandes relacionades amb la soledat, l’aïllament i/o la inseguretat.

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?
A les persones grans, les persones amb discapacitat i/o les persones que tinguin reconeguda la situació de dependència. És un servei especialitzat al qual s’accedeix amb derivació prèvia del/la treballador/a social de l’Equip Bàsic de Serveis Socials.

Compromisos vers les persones usuàries
Des del moment en què es presenta la documentació completa que permet accedir al servei, es tramita la sol·licitud en el termini màxim de 7 dies naturals.

Drets de les persones usuàries
Els genèrics dels Serveis Socials.

Deures de les persones usuàries
Els genèrics dels Serveis Socials.

Cost per a les persones usuàries
Copagament en funció de les ordenances municipals específiques de cadascun dels ajuntaments.

 

Destaquem