Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2.6.2 Mediació ciutadana

 

El Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal ajuda les persones a resoldre diferents tipus de conflictes fent servir l'eina de la mediació:

  • Conflictes veïnals i/o d'habitatge: sorolls, neteja i higiene, filtracions i humitats, discrepàncies en l'organització de les comunitats de veïns i veïnes, dificultats de relació, molèsties causades per la cura i la tinença d'animals domèstics, diferències pels llindars entre veïns, contractuals, culturals...
  • Conflictes familiars: discrepàncies intergeneracionals, discrepàncies de parella, conseqüències personals de les separacions i els divorcis, cura de persones dependents, discrepàncies en la cura dels fills, relacions familiars, herències...
  • Conflictes de convivència en els espais públics: als carrers, les places, els parcs, en l'ús de serveis i infraestructures municipals o públiques...
  • Conflictes en el si de les entitats (esportives, culturals, socials, de veïns, etc.): discrepàncies entre persones sòcies, conflictes amb altres entitats, amb el barri...
  • Conflictes escolars: discrepàncies entre l'alumnat, professorat, famílies...
  • Conflictes derivats de l'incompliment d'ordenances, danys i altres, que es resolen mitjançant pràctiques restauratives.

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?
A totes les persones majors d’edat, sense necessitat de derivació.

Compromisos vers les persones usuàries
Dona hora per a la primera entrevista en el termini màxim de 15 dies naturals.

Drets de les persones usuàries

  • Ser ateses de manera respectuosa
  • Obtenir informació adequada, clara, comprensible, veraç i de qualitat.
  • No discriminació
  • Confidencialitat
  • Protecció de dades de caràcter personal

Deures de les persones usuàries
Actuar amb la diligència, la responsabilitat i el respecte degut a les persones, les institucions i els béns públics.

Cost per a les persones usuàries
Gratuït

 

Destaquem