Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Serveis a les empreses i els/les professionals

Totes les empreses de l'Alt Penedès poden acudir a l’Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal de l’Alt Penedès per informar-se i demanar assessorament gratuït per complir els requisits generals sobre Consum.
 
Des de l’OCIC de l’Alt Penedès:
  • Facilitem a les empreses els fulls oficials de reclamació/denúncia i també els models de cartell per als establiments que tenen l'obligació de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels clients, el qual ha d'estar situat a un lloc visible de l'establiment. Si encara no heu rebut els Fulls Oficials de reclamació /denúncia i el necessiteu amb urgència, podeu descarregar-vos-el a través d'aquest enllaç.
  • Assessorem les empreses i tramitem la seva adhesió a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. L'adhesió d'una empresa significa que, en cas de reclamació per part d’un consumidor, si fos necessari l’empresa estaria en condicions d’arribar a un acord amb el consumidor a través d’un organisme de Consum, en aquest cas l’Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor de l’Alt Penedès. L’adhesió d'una empresa a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya es fa patent mitjançant un distintiu oficial d’adhesió, que ha d'estar col·locat en un lloc destacat de l’establiment i que ha de ser utilitzat en la publicitat, les factures i la documentació de l'empresa. Aquest distintiu representa un símbol de confiança i un avantatge competitiu, que posa de manifest un plus de servei i un factor de qualitat i de professionalitat.
  • Informem les empreses perquè els seus productes i serveis incorporin la informació i assoleixin els nivells de seguretat legalment exigibles. En concret, informem sobre els requisits generals que han de complir els establiments comercials, sobre l’obligació de posar en el mercat productes segurs, sobre els procediments de notificació de productes insegurs i registre d'empreses de serveis de bronzejat artificial, sobre campanyes programades de control de mercat i inspecció, sobre recomanacions als establiments en relació amb els canvis de productes i devolucions. Trobareu més informació al web de l’Agència Catalana de Consum.
  • Assessorem les empreses sobre els seus drets i les seves obligacions en matèria de Consum. En cas que el personal de les empreses tingui dubtes sobre la interpretació o l'aplicació de la normativa vigent en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries, o bé no conegui les normatives aplicables en aquest àmbit, pot demanar l'assessorament gratuït a l’OCIC. Base de dades de normativaTEST D'AUTOAVALUACIÓ D'EMPRESES: Si us interessa conèixer el grau de compliment del vostre establiment envers la normativa de Consum, l'Agència Catalana de Consum posa al vostre abast aquesta eina d'autoavaluació.
  • Organitzem sessions informatives gratuïtes per a les empreses de temes variats relatius al Consum amb l’objectiu d’informar els empresaris, els comerciants i els prestadors de serveis sobre els requisits de la seva activitat relacionats amb els drets i els deures dels consumidors per tal d’evitar i prevenir les irregularitats. Les activitats formatives són organitzades per l’Agència Catalana del Consum i compten amb la col·laboració dels organismes públics de Consum de les administracions locals  i/o de les associacions empresarials o gremis sectorials interessats.
     
 
És important que les empreses coneguin la Xarxa d'Alertes de productes amb risc per al consumidor de l'Agència Catalana del Consum. Des de l’OCIC us podem mantenir informats d’aquests incidents.

Destaquem