Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Consell Comarcal de l'Alt Penedès organitza la xerrada "Els moviments de canvi al Magreb"

Els Servei d'Igualtat i Ciutadania del Consell Comarcal de l'Alt Penedès organitza una nova xerrada del cicle "De 7 a 9" sobre cooperació, solidaritat, pau i drets humans. La xerrada es farà a la sala d'actes del Consell Comarcal, el dimecres 28 de setembre, a les 7 de la tarda, i tractarà sobre "Els moviments de canvi al Magreb: drets humans, justícia social, democràcia i desenvolupament".

 

La xerrada començarà amb una presentació del projecte de sensibilització "Sàhara Occidental, les mines antipersones" de l'Associació ACAPS Wilaia Alt Penedès. Aquesta entitat penedesenca promou i coordina el suport polític i humanitari amb el poble sahrauí.

Tot seguit, Eduard Soler, investigador del Centre d'Estudis i Documentació Internacional de Barcelona (CIDOB), especialista en la regió del Mediterrani i de l'Orient Mitjà, farà una exposició de la situació actual dels moviments de canvi que estan tenint lloc al Magreb en demanda d'una societat més justa i democràtica, i sobre les seves causes.

Les xerrades del cicle "De 7 a 9", s'organitzen trimestralment i l'entrada és lliure i gratuïta. Cada sessió inclou la presentació d'un projecte d'una associació de l'Alt Penedès que treballa en els àmbits de la cooperació, la solidaritat, la pau o els drets humans, i la reflexió d'un expert, que aprofundeix el tema específic de la xerrada. Les sessions anteriors d'enguany van tractar sobre "Haití: camins de sortida", a càrrec de Creu Roja i l'expert Evans Jadotte, i "La pobresa: condició necessària de la riquesa?", amb CC ONG i l'expert Arcadi Oliveres.

En acabar la xerrada, es fa una degustació de productes de comerç just i de proximitat, que, a més de permetre conèixer aquests productes, facilita un intercanvi més proper entre el públic i els conferenciants.

 

Destaquem