EL CONSELLER RECODER, AMB ELS ALCALDES DE L'ALT PENEDÈS AL CONSELL COMARCAL
La sessió va ser molt àgil i es van poder abordar molts temes: les rotondes de la N-340 a l’entrada de Vilafranca des de Barcelona, la problemàtica dels vehicles agrícoles a la C-15, la Llei d’Urbanisme, les depuradores pendents de construcció i les imputacions del fiscal de Medi Ambient als alcaldes per aquest motiu, la xarxa de Rodalies, la senyalització de la C-15, la mancança de transport públic, etc.
Pel que fa a les rotondes de la N-340, que provoquen retencions importants, es va acordar que la Generalitat estudiarà i donarà resposta sobre les diferents alternatives proposades a la reunió per reorganitzar les vies de circulació.
Es va acordar convocar una reunió monogràfica sobre el pas de vehicles agrícoles per la C-15 a la qual es convocarà el director general de Carreteres, representants de GISA i de l’empresa concessionària, representants del Consell Comarcal i els alcaldes dels municipis afectats (Olèrdola, la Granada, el Pla, Santa Fe, Puigdàlber i Font-rubí). En aquesta reunió s’analitzaran els problemes derivats de la construcció i del manteniment dels vials de servei destinats als vehicles agrícoles.
Sobre la Llei d’Urbanisme, el conseller va anunciar que la Llei Omnibus permetrà la construcció i l’ampliació de cellers en terrenys agrícoles, tal com se li havia demanat des del Consell Comarcal, i va prendre nota dels suggeriments dels alcaldes per tal de fer-la més adequada a les necessitats dels municipis rurals. Amb tot, el conseller va recordar que la Llei d’Urbanisme de Catalunya té un límit normatiu que és la Ley de Urbanismo estatal, i va avançar que el Govern de l’Estat ha posat una marxa una revisió d’aquesta llei i que des de la Generalitat s’intentarà que el nou text respongui més a les necessitats del territori i a les noves demandes en matèria d’habitatge.
En el tema de les depuradores, el conseller Recoder va reiterar que l’Agència Catalana de l’Aigua té un deute molt important i que aquest és el motiu pel qual no s’han construït totes les depuradores previstes. A Catalunya es depuren el 95% de les aigües residuals urbanes i el Govern de la Generalitat vol revisar la normativa sobre índexs de depuració per simplificar-los i poder abaratir costos de construcció i de funcionament de les depuradores “com fan països com Alemanya o Dinamarca”.
Un altre tema important que es treballarà properament amb el Departament de Territori i Sostenibilitat és la possibilitat de fer compatible el transport públic i el transport escolar. Aquesta solució ja s’ha posat en pràctica amb èxit en alguns municipis i ara s’estudiarà si també es pot aplicar a l’Alt Penedès.
El conseller va prendre nota d’altres temes als quals aniran donant resposta progressivament: la senyalització dels municipis paral•lels a la C-15, el condicionament de l’entrada de l’AP-7 a Sant Sadurní, el deute de la Generalitat amb la Mancomunitat de Municipis, els acords de finançament per a la construcció de noves depuradores per part dels ajuntaments, etc.
Vilafranca del Penedès, 8 de maig de 2012