L’Oficina d’Atenció al Consumidor del Consell Comarcal va rebre 816 consultes i 251 reclamacions l’any 2011
L’OCIC de l’Alt Penedès dóna servei a tots els municipis de la comarca
En el si del Consell d’Alcaldes de l’Alt Penedès, la consellera comarcal de Consum, M. Josep Tuyà, va presentar els resultats de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor i el catàleg de serveis per als municipis i per a la ciutadania.
El conveni que el Consell Comarcal de l’Alt Penedès té amb la Generalitat de Catalunya en matèria de Consum permet realitzar diferents funcions que apropen les gestions al territori i fan més pròxim el servei a la ciutadania. Entre d’altres, des del Consell Comarcal s’atenen consultes, reclamacions i denúncies dels consumidors, es realitza la tramitació de les reclamacions (mediació i/o arbitratge) i es duen a terme inspeccions; alhora, s’executen accions d’informació, formació i educació per fer arribar a la ciutadania i a les empreses les iniciatives que l’OCIC duu a terme.
Durant l’any 2011, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va rebre fins a 816 consultes (un 11,23 % més que l’any anterior) i 251 reclamacions (un 9,13% més) per temes de Consum. Aquestes xifres s’han anat incrementant any rere any des que es va posar en marxa el servei. L’OCIC també va realitzar 335 actuacions d’inspecció i 24 vistes arbitrals durant l’any passat.
El Consell Comarcal informa, orienta i assessora, tant els consumidors com les empreses i entitats, per tal que coneguin els seus drets i les seves obligacions i la manera d’exercir-los.
Des del Consell Comarcal es dóna molta importància a fer arribar als infants i als joves les informacions en matèria de consum, per això s’imparteixen xerrades i tallers a les escoles per aprendre a consumir de manera responsable. Un total de 580 alumnes van participar d’aquestes activitats durant l’any 2011.
Vilafranca del Penedès, 2 de juliol de 2012