Olivella, els alcaldes i les AMPA, junts davant el Departament d’Ensenyament per reclamar el finançament del transport escolar no obligatori
El dijous 3 de novembre, el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Francesc Olivella, i el conseller comarcal d’Educació, Jordi Bosch, es van reunir a la seu del Consell Comarcal amb els representants de les AMPA de les escoles dels 12 municipis afectats per la problemàtica del transport escolar no obligatori (Avinyonet del Penedès, Castellet i la Gornal, Castellví de la Marca, Font-rubí, Gelida, Mediona, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Santa Margarida i els Monjos., Sant Martí Sarroca, Subirats i Torrelles de Foix).
En aquella reunió es va exposar detalladament la problemàtica derivada de la reducció dràstica dels recursos econòmics que el Departament d’Ensenyament de la Generalitat destinarà al transport escolar no obligatori durant el curs 2011-2012 i que va ser comunicada al Consell Comarcal un cop iniciat el curs escolar, quan ja s’havien establert 18 rutes gratuïtes de transport escolar no obligatori a l’Alt Penedès. Donat que el Consell Comarcal només rebrà un 11% (60.000 €) del cost total del transport escolar no obligatori (650.000 €) i donat que només disposa de recursos per fer front a la despesa fins a 31 de desembre de 2011, si després de les vacances de Nadal no s’ha trobat una fórmula alternativa de finançament, el Consell Comarcal hauria de deixar de prestar aquest servei.
Des del Consell es proposa com a alternativa el copagament amb les famílies dels 912 alumnes transportats i amb els 12 ajuntaments amb rutes de transport escolar no obligatori, i amb aquesta finalitat s’ha aprovat una ordenança reguladora dels preus públics d’aquest servei.
En la reunió de dijous passat, es va decidir que el Consell Comarcal demanaria una entrevista amb la Directora General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa de la Generalitat, Meritxell Ruiz, a la qual hi assistirien els representants del Govern del Consell Comarcal, dos alcaldes en representació de la resta d’alcaldes dels municipis afectats (Lluís Valls, de Gelida, i Pere Pujol, de Castellví de la Marca) i dos representants de les AMPA afectades (les AMPA es trobaran el dissabte 12 de novembre per decidir els noms dels seus representants). Aquesta reunió tindrà lloc el dimecres 16 de novembre, a les 10 del matí, a la seu de la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat.
Tot i les reiterades negatives del Departament d’Ensenyament a mantenir la dotació econòmica per al transport escolar no obligatori a l’Alt Penedès durant el curs 2011-2012, el president del Consell Comarcal ha considerat que la representació de les AMPA i dels alcaldes reforçaria la petició del Consell Comarcal i del Consell d’Alcaldes de reconsiderar la decisió, perquè la directora general escoltarà de primera mà la posició dels ajuntaments i la posició dels pares i les mares dels alumnes afectats.
Mentrestant, continuen les converses de la Presidència del Consell Comarcal amb la Diputació de Barcelona per mirar de que la partida pressupostària que ja s’ha creat dins el pressupost de 2012 de la Diputació pugui ajudar a finançar el transport escolar no obligatori a partir del proper mes de gener (curs 2011-2012).
Vilafranca del Penedès, 9 de novembre de 2011