Cèdula d'habitabilitat
Què és?
És un document administratiu que acredita que un habitatge és apte per ser destinat a residència, i que té les condicions tècniques d’habitabilitat, segons la normativa vigent.
Qui ho pot demanar?
El propietari de l’habitatge, l’administrador o un representant autoritzat.
Quan ha d'estar vigent?
Per donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis. També quan es transmet l'habitatge per venda, lloguer o cessió d’ús.
Quina vigència té?
- Per a habitatges de nova construcció, la cèdula d'habitabilitat té una vigència de 25 anys.
- Per a habitatges de segona ocupació o rehabilitació, la cèdula d'habitabilitat té una vigència de 15 anys.
On es pot sol·licitar?
Si està vigent, es pot sol·licitar un duplicat a les nostres oficines. La persona que ho sol·liciti haurà d'acreditar que és el propietari, el representant legal o el llogater de l'habitatge. Cal portar la documentació següent:
- Sol·licitud del duplicat de la cèdula d'habitabilitat
- DNI/ NIE/ Passaport
- Les escriptures de compraventa o l'autorització legal de representació o la nota simple o el contracte de lloguer
És un tràmit gratuït.
Si s’ha de fer la cèdula per primer cop o està caducada, cal contractar un tècnic per realitzar-la. Es pot contactar amb els tècnics disponibles a través dels col·legis de professionals:
Per consultar si un habitatge disposa de cèdula d'habitabilitat vigent, es pot fer a través del següent enllaç: Agència de l'Habitatge de Catalunya.