Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

CÈDULES D'HABITABILITAT

Què és?

És un document administratiu que acredita que un habitatge és apte per ser destinat a residència, i que té les condicions tècniques d’habitabilitat, segons la normativa vigent.

Qui ho demana?

El propietari de l’habitatge, l’administrador o un representant autoritzat.

Quan ha d'estar vigent?

Per donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis. També quan es transmet l'habitatge per venda, lloguer o cessió d’ús.

Quina vigència té?

  • Per a habitatges de nova construcció, la cèdula d'habitabilitat té una vigència de 25 anys.
  • Per a habitatges de segona ocupació o rehabilitació, la cèdula d'habitabilitat té una vigència de 15 anys. 

On es pot sol·licitar la cèdula d'habitabilitat?

Si està vigent, es pot sol·licitar un duplicat a les nostres oficines. La persona que ho sol·liciti haurà d'acreditar que és el propietari, el representant legal o el llogater de l'habitatge. Cal portar la documentació següent: 

És un tràmit gratuït.

Si s’ha de fer la cèdula per primer cop o està caducada, cal contractar un tècnic per realitzar-la. Es pot contactar amb els tècnics disponibles a través dels col·legis de professionals:

Per consultar si un habitatge disposa de cèdula d'habitabilitat vigent, es pot fer a través del següent enllaç: Agència de l'Habitatge de Catalunya.