2.2.1 Ajuda a domicili social i per a persones amb dependència
Promoció de l'autonomia i atenció a la dependència
Conjunt organitzat i coordinat d’accions que es realitzen bàsicament a la llar de la persona i/o família, dirigides a proporcionar atencions personals, ajuda a la llar i suport social a aquelles persones i/o famílies amb dificultats de desenvolupament o d’integració social o amb manca d’autonomia personal (SAD Social) i a les persones amb dependència (SAD Dependència).
Comprèn accions de caràcter personal, de caràcter domèstic i de suport a les persones cuidadores no professionals.
Aquest conjunt d’accions s’organitzen mitjançant un pla d’atenció social individual, familiar o convivencial i es realitzen per part de personal qualificat i preparat (treballadors/es familiars).
Dades bàsiques
- Àrea d'organització comarcal: Atenció a les Persones
- Responsable polític/a: El/la conseller/a de Benestar Social
- Responsables tècniques: Núria López i Sílvia Mitjans
- Adreça: Seu del Consell Comarcal - Si les persones sol•licitants tenen problemes de mobilitat, les entrevistes d'accés a la prestació i les de seguiment es fan en el domicili.
- Horari: Horari d’atenció al públic del Consell Comarcal
- Contacte: Dades de contacte
A qui es dirigeix?
- SAD Social - A la ciutadania en general. És un servei especialitzat al qual s’accedeix amb derivació prèvia del/la treballador/a social de l’Equip Bàsic de Serveis Socials.
- SAD Dependència - A persones que tinguin reconeguda la situació de dependència i que els hagi estat prescrit el servei d’acord amb el que estableix la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. És un servei especialitzat al qual s’accedeix amb derivació prèvia del/la treballador/a social de l’Equip Bàsic de Serveis Socials.
Compromisos vers les persones usuàries
- El termini entre la sol•licitud d'accés al servei i la comunicació d'assignació o denegació del servei no serà superior a 30 dies naturals.
- El termini entre la comunicació de resolució positiva i l'inici de la prestació serà entre 20 i 60 dies naturals.
- Els canvis o les substitucions del/de la professional habitual es notificaran a les persones usuàries amb un mínim de 24 hores d'antelació sempre que sigui possible.
- Quan les persones usuàries del servei sol•licitin un canvi de treballador/a familiar, aquest es valorarà en el termini de 15 dies naturals.
- Les queixes que es formulin a través d'instància via registre general seran ateses i/o contestades en un termini màxim de 20 dies naturals.
Drets de les persones usuàries
Els genèrics dels Serveis Socials.
Deures de les persones usuàries
- Els genèrics dels Serveis Socials.
- Facilitar l'entrada al domicili per part del personal que ha de prestar el servei.
- Estar present mentre es presta el servei d’ajuda a domicili.
- Respondre els qüestionaris d’avaluació (si n’hi ha).
Cost per a les persones usuàries
Copagament o gratuït, segons els criteris establerts en Reglament dels serveis d’atenció domiciliària del Consell Comarcal.
Més informació
Díptic informatiu de la Llei de dependència (PDF)
Díptic informatiu del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD)