2.6.2 Mediació ciutadana
Convivència ciutadana i cohesió social
El Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal ajuda les persones a resoldre diferents tipus de conflictes fent servir l'eina de la mediació:
- Conflictes veïnals i/o d'habitatge: sorolls, neteja i higiene, filtracions i humitats, discrepàncies en l'organització de les comunitats de veïns i veïnes, dificultats de relació, molèsties causades per la cura i la tinença d'animals domèstics, diferències pels llindars entre veïns, contractuals, culturals...
- Conflictes familiars: discrepàncies intergeneracionals, discrepàncies de parella, conseqüències personals de les separacions i els divorcis, cura de persones dependents, discrepàncies en la cura dels fills, relacions familiars, herències...
- Conflictes de convivència en els espais públics: als carrers, les places, els parcs, en l'ús de serveis i infraestructures municipals o públiques...
- Conflictes en el si de les entitats (esportives, culturals, socials, de veïns, etc.): discrepàncies entre persones sòcies, conflictes amb altres entitats, amb el barri...
- Conflictes escolars: discrepàncies entre l'alumnat, professorat, famílies...
- Conflictes derivats de l'incompliment d'ordenances, danys i altres, que es resolen mitjançant pràctiques restauratives.
Dades bàsiques
- Àrea d'organització comarcal: Atenció a les Persones
- Responsable polític/a: El/la conseller/a de Convivència Ciutadana
- Responsables tècniques: Núria López i Susanna Planas
- Adreça: Seu del Consell Comarcal
- Horari: Horari d’atenció al públic del Consell Comarcal
- Contacte: Dades de contacte
A qui es dirigeix?
A totes les persones majors d’edat, sense necessitat de derivació.
Compromisos vers les persones usuàries
Dona hora per a la primera entrevista en el termini màxim de 15 dies naturals.
Drets de les persones usuàries
- Ser ateses de manera respectuosa
- Obtenir informació adequada, clara, comprensible, veraç i de qualitat.
- No discriminació
- Confidencialitat
- Protecció de dades de caràcter personal
Deures de les persones usuàries
Actuar amb la diligència, la responsabilitat i el respecte degut a les persones, les institucions i els béns públics.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït
Més informació
Tríptic informatiu del Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal
Per sol·licitar informació del Servei de Mediació heu d'anar al Portal de Tràmits i gestions / Ciutadania / Mediació comunitària / Sol·licitud d'informació del Servei de Mediació comunitària