3.1 Atenció Ciutadana
L'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) proporciona la màxima informació possible i facilita la tramitació dels assumptes administratius d’àmbit comarcal i d’altres administracions, sota els criteris de proximitat, eficàcia i eficiència en l’atenció a les persones.
- Canalitza i deriva cap als serveis competents les gestions, els suggeriments i les sol·licituds presentades.
- Gestiona els diferents canals de comunicació: presencial, telemàtic i per correu electrònic.
- Fa el registre presencial i telemàtic d’entrades i sortides.
- És finestreta única (unitat de presentació de documents i registre de les administracions).
- Atén les queixes i els suggeriments.
- Informa de tots els serveis de l’organització i sobre les característiques i les fases dels diferents procediments administratius.
- Gestiona els tràmits comarcals.
- Actua com a entitat de registre dels sistemes d’identificació digital t-CAT, idCAT o idCATMòbil i dóna suport a la tramitació telemàtica.
- Analitza, avalua, millora i simplifica els procediments administratius dels diferents tràmits comarcals, amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives.
- Ofereix suport en la implantació de l’administració electrònica.
Objectius de l'Oficina d'Atenció Ciutadana:
- Satisfer les demandes d'informació sobre la comarca, solucionar els tràmits comarcals i atendre les queixes i els suggeriments sobre els serveis que es duen a terme al Consell Comarcal de l'Alt Penedès.
- Facilitar i apropar la relació de la ciutadania amb el Consell Comarcal, mitjançant la canalització en un únic servei de totes aquelles necessitats d'informació, iniciatives i serveis que aquella tingui de l'administració comarcal.
Dades bàsiques
- Àrea d'organització comarcal: Economia i Hisenda
- Responsable polític/a: El/la conseller/a d’Atenció ciutadana i Consum
- Cap de servei: Vanessa Barra
- Adreça: Seu del Consell Comarcal
- Horari: Horari d’atenció al públic del Consell Comarcal
- Contacte: Dades de contacte
A qui es dirigeix?
- A la ciutadania de l’Alt Penedès.
- A les empreses de l’Alt Penedès.
- Als centres educatius de l’Alt Penedès.
- A les entitats de l’Alt Penedès.
Compromisos vers la ciutadania, les empreses, els centres educatius i les entitats
- Potenciar el canal telemàtic de comunicació i tramitació amb el Consell Comarcal a tota la ciutadania, les entitats i les empreses.
- Fer accessible l'Administració a la ciutadania per millorar-ne la qualitat de vida.
- Tramitar en un període màxim de 48h les targetes T-cat per als/les treballadors/ores de l’Administració.
- Que el nivell de satisfacció quant a l'atenció rebuda (amable, amb interès i bona predisposició) sigui igual o superior a Satisfactòria (en una escala de Insatisfactòria-Millorable-Satisfactòria-Excel·lent) per un 90% per les persones usuàries del servei.
- Qualsevol tràmit del Consell Comarcal podrà ser atès per personal de l’OAC.
Drets de les persones usuàries, les empreses, els centres educatius i les entitats
- Ser ateses de forma respectuosa.
- Obtenir informació adequada, clara, comprensible, veraç i de qualitat.
- Presentar sol·licituds i accedir als expedients administratius.
- Fer ús dels mitjans electrònics.
- No-discriminació.
- Accedir a arxius i registres (donar compliment a la Llei de Transparència)
- Protecció de les dades de caràcter personal.
- Relacionar-se electrònicament amb el Consell Comarcal.
Deures de les persones usuàries, les empreses, els centres educatius i les entitats
Actuar amb la diligència, la responsabilitat i el respecte degut a les persones, les institucions i els béns públics.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït