3.2.2 Serveis de Consum per a empreses i professionals
Consum
L'Oficina Comarcal de Consum:
- Vetlla perquè els seus productes i serveis incorporin la informació i assoleixin els nivells de seguretat legalment exigibles.
- Assessora i informa sobre la normativa sectorial que regula la seva activitat empresarial en l’àmbit del dret de consum i sobre els seus drets i deures respecte les persones consumidores.
- Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions dels treballadors autònoms i les microempreses en les seves relacions de consum de serveis bàsics (subministraments, els transports, els mitjans audiovisuals de radiofusió i de televisió, els de comunicacions, els assistencials i sanitaris, i els financers i d'assegurances) i serveis de tracte continuat a través de sistemes alternatius de resolució de conflictes, la mediació i l'arbitratge de consum.
- Gestiona les al·legacions rebudes electrònicament de les empreses que són reclamades a expedients de medicació en consum en curs.
- Lliura els impresos oficials de reclamació/denúncia i els models de cartell d’avís a les persones consumidores sobre la seva disponibilitat.
- Informa, assessora i tramita l’adhesió dels establiments comercials a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
Dades bàsiques
- Àrea d'organització comarcal: Economia i Hisenda
- Responsable polític/a: El/la conseller/a d’Atenció ciutadana i Consum
- Cap de servei: Vanessa Barra
- Adreça: Seu del Consell Comarcal
- Horari: Cal demanar cita prèvia
- Contacte: Dades de contacte
A qui es dirigeix?
- A les empreses, els professionals i els establiments comercials amb seu a l’Alt Penedès.
Compromisos vers les empreses
- Es programen de manera immediata les visites personalitzades.
- S’assignen les visites programades en un termini màxim de quinze dies.
- S’atenen les consultes rebudes per correu electrònic en un termini màxim de 3 dies laborables.
- Es tramiten les queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum en un termini màxim de 120 dies laborables amb resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau.
Drets de les empreses
- Ser ateses de forma respectuosa.
- Obtenir informació adequada, clara i comprensible.
- Rebre una resposta personalitzada a la seva consulta
- Presentar queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum de forma presencial i/o telemàtica
- Obtenir una resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau, la reclamació.
- Iniciar procediments de mediació en matèria de Consum i obtenir la designació d’un/a mediador/a expert en la matèria.
- Presentar sol·licituds d’arbitratge de Consum i ser informades de la seva admissió a tràmit, i obtenir, si escau, un laude arbitral.
Deures de les empreses
Demanar els serveis segons els protocols establerts.
Cost per a les empreses
Gratuït
Més informació