Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Serveis per als ajuntaments

5.4 Suport a l'Administració electrònica

L’Oficina Comarcal de Suport a l’Administració Electrònica (OCSAE), a més d’implantar l’Administració electrònica al Consell Comarcal, dona suport als ajuntaments de la comarca.

Ofereix atenció personalitzada (anàlisi de les organitzacions i de les eines de què disposen), assessorament (sobre els serveis del Consorci AOC), acompanyament en la implantació, divulgació i formació.

Projectes

  • Interoperabilitat (Via Oberta)
  • Seu electrònica
  • Carpeta de tràmits
  • Perfil del contractant
  • Desa’l (repositori de documents electrònics actius)
  • Arxiu electrònic (iARXIU)
  • Tauler d’edictes electrònic
  • Registre electrònic i EACAT (plataforma de tramitació entre administracions)
  • Factura electrònica (e-Fact)
  • Intranet
  • Signatura electrònica
  • Notificació electrònica
  • Portal de Transparència
  • Gestor d’expedients
  • Digitalització segura de documents
  • Entitat de registre. Emissió de certificats digitals (T-CAT i idCAT)

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?
Als ajuntaments de l’Alt Penedès (excepte Vilafranca).

Compromisos vers els ajuntaments

  • Donar resposta telefònica o per correu electrònic a totes les sol·licituds d’informació dels ajuntaments en un termini màxim de 2 dies hàbils.
  • Fer un seguiment permanent i, com a mínim, una visita anual a cada ajuntament per valorar el procés d’implantació.
  • Adequar les formacions i sessions de treball a les necessitats expressades pels ajuntaments.
  • Millorar els processos perquè siguin àgils i simples per aconseguir una Administració més transparent, eficaç i propera. 
  • Orientar els serveis per satisfer les necessitats de la ciutadania en matèria d'informació i tramitació, d'una manera pràctica i fàcil. 

Drets dels ajuntaments

  • Rebre una atenció personalitzada
  • Rebre assessorament
  • Que els siguin resolts els dubtes i les incidències
  • Rebre formació

Deures dels ajuntaments

  • Assolir els objectius marcats en el conveni signat amb el Consorci Administració Oberta de Catalunya i la Diputació de Barcelona
  • Implicar-se en la gestió del canvi
  • Acceptar el nou model organitzatiu

Cost per als ajuntaments
Gratuït

Més informació
 

 

 

5.5 Sistemes de la informació

El Consell Comarcal dona suport tècnic en matèria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) als ajuntaments de l’Alt Penedès.

Funcions

  • Direcció de les TIC
  • Contractació pública de les TIC
  • Assessorament

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?

Als ajuntaments de l’Alt Penedès

Compromisos vers els ajuntaments

  • Atendre les peticions de suport tècnic i recollir-les, si escau, en un conveni de prestació de serveis.
  • Estructurar les TIC, sempre que sigui possible, tant des del vessant administratiu com funcional.
  • Maximitzar la col·laboració amb altres administracions i organismes (Localret, Consorci AOC) per tal de minimitzar els recursos a aportar pels ajuntaments.

Drets dels ajuntaments

  • Rebre una atenció personalitzada
  • Que els siguin resolts els dubtes i les incidències
  • Els que s’acordin en cada conveni.

Deures dels ajuntaments

  • Implicar-se en la gestió del canvi
  • Els que s’acordin en cada conveni.

Cost per als ajuntaments

El que s’estableixen en cada conveni, en funció dels preus públics establerts a l’ordenança fiscal núm. 3 del Consell Comarcal.

Destaquem