2.5.2 Prevenció i atenció a les persones grans contra els maltractaments
Gent gran
Accions de prevenció, detecció i intervenció de situacions de maltractament envers les persones grans.
Participació en la Comissió de l'Alt Penedès contra els maltractaments a les persones grans i en el grup de treball contra els maltractaments envers les persones grans de la Diputació de Barcelona.
Dades bàsiques
- Àrea d'organització comarcal: Atenció a les Persones
- Responsable polític/a: El/la conseller/a de Gent Gran
- Responsables tècniques: Núria López i Sílvia Mitjans
- Adreça: Seu del Consell Comarcal - C/ Hermenegild Clascar, 1-3 - Vilafranca del Penedès
- Horari: Horari d’atenció al públic del Consell Comarcal
- Contacte: Dades de contacte - Tel. 93 890 00 00 ext. 344
A qui es dirigeix?
A les persones grans de l’Alt Penedès
Compromisos
Continuar en la participació de les comissions tècniques.
Drets de les persones grans
Els genèrics dels Serveis Socials.
Deures de les persones grans
Els genèrics dels Serveis Socials.
Cost per a les persones grans
Gratuït
Més informació
- Guia Territorial de l'Alt Penedès per a l'Actuació contra els Maltractaments a les Persones Grans
- Campanya Tracta'm bé. La campanya Tracta’m bé va néixer al Solsonès. És una campanya de carrer, amb l'objectiu de prevenir els maltractaments a la gent gran. Busca complicitats del comerç, bars i restaurants, escoles de primària, instituts i altres agents amb qui no acostumem a col·laborar els professionals. Tots som responsables d’un bon tracte i tots podem ser detectors d’una situació de risc. Es fa la difusió a través de material imprès (cartells i postals), la premsa i les xarxes socials La col·laboració local voluntària (de fotògrafs, persones grans, mitjans de comunicació, etc) ha permès fer una campanya creativa, innovadora i transversal. Apostem per explicar el tema dels maltractaments i dels bons tractes envers la gent gran d’una manera propera, vivencial i quotidiana.Accions de prevenció que inclou la campanya:
- Exposició itinerant de les fotografies de les Situacions amb tracte (vegeu les imatges en aquesta pàgina més avall), pels diferents municipis de la comarca.
- Establiments amb tracte com agents sensibilitzadors i detectors
-
- Lectura en veu alta de relats amb tracte i contes per fer-se gran
- Xerrades de sensibilització a diferents col·lectius de la població
- Participació als mitjans de comunicació sobre el tema