Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

3.1 Atenció Ciutadana

L'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) proporciona la màxima informació possible i facilita la tramitació dels assumptes administratius d’àmbit comarcal i d’altres administracions, sota els criteris de proximitat, eficàcia i eficiència en l’atenció a les persones.

  • Canalitza i deriva cap als serveis competents les gestions, els suggeriments i les sol·licituds presentades.
  • Gestiona els diferents canals de comunicació: presencial, telemàtic i per correu electrònic.
  • Fa el registre presencial i telemàtic d’entrades i sortides.
  • És finestreta única (unitat de presentació de documents i registre de les administracions).
  • Atén les queixes i els suggeriments.
  • Informa de tots els serveis de l’organització i sobre les característiques i les fases dels diferents procediments administratius.
  • Gestiona els tràmits comarcals.
  • Actua com a entitat de registre dels sistemes d’identificació digital t-CAT, idCAT o idCATMòbil i dóna suport a la tramitació telemàtica.
  • Analitza, avalua, millora i simplifica els procediments administratius dels diferents tràmits comarcals, amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives.
  • Ofereix suport en la implantació de l’administració electrònica.

Objectius de l'Oficina d'Atenció Ciutadana:

  • Satisfer les demandes d'informació sobre la comarca, solucionar els tràmits comarcals i atendre les queixes i els suggeriments sobre els serveis que es duen a terme al Consell Comarcal de l'Alt Penedès.
  • Facilitar i apropar la relació de la ciutadania amb el Consell Comarcal, mitjançant la canalització en un únic servei de totes aquelles necessitats d'informació, iniciatives i serveis que aquella tingui de l'administració comarcal.

Dades bàsiques

A qui es dirigeix?

  • A la ciutadania de l’Alt Penedès.
  • A les empreses de l’Alt Penedès.
  • Als centres educatius de l’Alt Penedès.
  • A les entitats de l’Alt Penedès.

Compromisos vers la ciutadania, les empreses, els centres educatius i les entitats

  • Potenciar el canal telemàtic de comunicació i tramitació amb el Consell Comarcal a tota la ciutadania, les entitats i les empreses.
  • Fer accessible l'Administració a la ciutadania per millorar-ne la qualitat de vida. 
  • Tramitar en un període màxim de 48h les targetes T-cat per als/les treballadors/ores de l’Administració.
  • Que el nivell de satisfacció quant a l'atenció rebuda (amable, amb interès i bona predisposició) sigui igual o superior a Satisfactòria (en una escala de Insatisfactòria-Millorable-Satisfactòria-Excel·lent) per un 90% per les persones usuàries del servei. 
  • Qualsevol tràmit del Consell Comarcal podrà ser atès per personal de l’OAC.

Drets de les persones usuàries, les empreses, els centres educatius i les entitats

  • Ser ateses de forma respectuosa.
  • Obtenir informació adequada, clara, comprensible, veraç i de qualitat.
  • Presentar sol·licituds i accedir als expedients administratius.
  • Fer ús dels mitjans electrònics.
  • No-discriminació.
  • Accedir a arxius i registres (donar compliment a la Llei de Transparència)
  • Protecció de les dades de caràcter personal.
  • Relacionar-se electrònicament amb el Consell Comarcal.


Deures de les persones usuàries, les empreses, els centres educatius i les entitats
Actuar amb la diligència, la responsabilitat i el respecte degut a les persones, les institucions i els béns públics.

Cost per a les persones usuàries
Gratuït

 

 

 

Destaquem