5 EMPRESES DE L’ALT PENEDÈS PARTICIPARAN AL FÒRUM GASTRONÒMIC DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA
El Fòrum Gastronòmic s'ha consolidat com la trobada de referència del sector per la seva capacitat de reinventar-se i de proposar nous formats, per l’ambició contínua per evolucionar i per la seva capacitat d’atraure expositors, ponents, premsa i assistents. Aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona, posa a l’abast de les empreses productores de la demarcació de Barcelona un espai per donar a conèixer la seva producció a milers de visitants professionals, cercadors de productes de qualitat, durant els quatre dies de l’esdeveniment.
Les 5 empreses de l’Alt Penedès que hi participaran són: Les Filos (Subirats), amb melmelades fetes de préssec d’Ordal; el Molí d’Oli Ca la Madrona (Font-rubí), amb oli d’oliva extra verge; Ros Marina Viticultors (Font-rubí), amb vins ecològics; Carquinyolis Escalfet (Sant Quintí de Mediona), amb aquest producte emblemàtic, i Addaia Celler (Sant Sadurní d’Anoia), amb oli de raïm, avellana i ametlles. La consellera comarcal de Promoció Econòmica, Ocupació i Productes de la Terra, Susanna Mèrida, ha explicat que des del Consell Comarcal se’ls ha donat suport perquè participin al Fòrum amb l’objectiu que promocionin els productes agroalimentaris de qualitat i de proximitat de la comarca.
La fira del Fòrum és l’aparador ideal de les novetats del sector gastronòmic i una magnífica plataforma comercial en què s’afavoreix l’intercanvi d’informació entre les empreses expositores i el públic especialitzat. S’hi poden trobar distribuïdors especialitzats, gastronomia, prescriptors i alguns dels millors cuiners del món. En l’edició d’enguany hi col·laborarà també Hostelco, una empresa d’equipament per a l’hostaleria, que complementarà l’oferta de la gastronomia professional.
Fòrum Gastronòmic Barcelona 2016 és un dels molts esdeveniments i institucions que s’han adherit a Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016. Aprofitant el calendari d’activitats previstes en el marc de la regió europea, el Fòrum acollirà diverses accions, entre les quals, la trobada de les associacions d'empreses creades en el marc del programa Productes de la Terra, que se celebrarà el dilluns 24 d’octubre i en la qual hi participarà una representant de les 15 empreses que formen l’Associació de Productors Artesans Agroalimentaris de l’Alt Penedès (associació creada l’any 2010 amb la col·laboració del Consell Comarcal).
Vilafranca del Penedès, 17 d’octubre de 2016