7 EMPRESES DE L’ALT PENEDÈS, A LA JORNADA DE NETWORKING DE LA XARXA DE PRODUCTES DE LA TERRA
La Jornada es va obrir amb una presentació institucional de la diputada delegada de Promoció Econòmica i Ocupació, Sònia Recasens, que va destacar la trajectòria de la Xarxa de Productes de la Terra (amb 132 varietats locals recuperades) i les característiques d’aquestes empreses, arrelades al territori i basades en la qualitat i la innovació. Després, el diputat delegat de Comerç, Isaac Albert, va presentar les dades de l’enquesta sobre hàbits de consum i demanda de productes de proximitat, realitzada per la Gerència de Comerç de la Diputació de Barcelona.
A continuació es va celebrar un col·loqui sobre producte local i de qualitat en el comerç urbà, moderat per la periodista Tana Collados i amb la participació de Maria Dolors Margarit, de Xarcuteries Margarit, i de Ramon Berengueras, de Formatges Betara, del Lluçanès. Durant el col·loqui es van plantejar diferents qüestions, com la necessitat i l’oportunitat de les empreses de la Xarxa de fer arribar els seu producte de qualitat al mercat metropolità de Barcelona, i quines són les prioritats i demandes del consumidor i del mateix comerç a l’hora d’introduir el producte. També es van esbossar les tendències actuals pel que fa a alimentació i producció.
En acabar el col·loqui, va començar la sessió de networking: durant 2 hores i mitja es van realitzar 1.320 entrevistes, de 3 minuts cadascuna, on es van poder presentar les 40 empreses de la Xarxa amb els 33 comerços assistents.
7 empreses de l’Alt Penedès van assistir a la Jornada de networking: Carquinyolis Escalfet (Sant Quintí de Mediona), Bolet Vins i Caves Ecològics (Castellví de la Marca), Molí d’Oli Ca la Madrona i Molí d’Oli Josep Lluch (Font-rubí), Cerveses Bripau (Sant Pere de Riudebitlles), Bombons Cudié (Vilafranca del Penedès) i Vinyet, la melmelada Penedès (Subirats).
Vilafranca del Penedès, 14 de febrer de 2018