Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

ÀREA DE PRESTACIÓ CONJUNTA DEL SERVEI DE TAXI DE L’ALT PENEDÈS

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès, amb el suport de l’AMTU, ha liderat l’acord entre ajuntaments, taxistes i Generalitat per gestionar i ordenar de manera unitària el servei de taxi a la comarca.

 

El dijous 18 de gener es va presentar en roda de premsa, al Consell Comarcal, l’Àrea de prestació conjunta del servei de taxi de l’Alt Penedès, que va entrar en vigor el passat 1 de gener.
Alfred Martínez, conseller comarcal de Mobilitat; Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya; Joan Prat, president de l’Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i Xavier Lluch, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, van explicar en què consisteix aquesta Àrea de prestació conjunta, com s’ha aconseguit i com beneficia la ciutadania i el sector del taxi.

 


Alfred Martínez va exposar que “hi ha 7 municipis de la comarca que no tenen llicència de taxi i que fins ara no podien tenir servei de taxi; ara poden recórrer a qualsevol dels taxis de l’Àrea de prestació conjunta”. La resta de municipis, que sí tenen llicències de taxi, tenen ara una oferta de servei més àmplia: els seus veïns i veïnes poden recórrer a la resta de taxistes de l’Àrea de prestació conjunta quan els taxistes del municipi estan ocupats. Això és especialment important en els municipis amb 1 o 2 llicències.
“L’Àrea de prestació conjunta contribueix, doncs, a donar resposta als problemes de mobilitat de la comarca; una comarca amb 27 municipis, molts nuclis aïllats, una oferta de transport en tren i bus limitada i moltes persones grans que no poden fer servir el vehicle privat”.
Luis Berbel, en nom dels taxistes, va dir que l’Àrea de prestació conjunta dona cobertura legal a l’encotxament de passatgers a tota la comarca, que abans es feia per motius de necessitat però estava fora de normatives. “La gestió unitària del servei de taxi evitarà que s’atorguin noves llicències si no són necessàries pel volum de feina; també és una manera d’evitar que els taxistes de fora de la comarca vinguin a encotxar a l’Alt Penedès i és una forma de lluitar contra l’intrusisme professional”.
L’Àrea de prestació conjunta augmentarà la clientela potencial dels taxistes de l’Alt Penedès, alhora que servirà per donar un major i un millor servei a la ciutadania, un servei més modern i coordinat.
Joan Prat va explicar que l’AMTU ha donat suport tècnic al Consell Comarcal en l’anàlisi del sector del taxi a l’Alt Penedès i en la redacció dels aspectes tècnics del conveni d’adhesió dels ajuntaments. L’AMTU i el Consell Comarcal formaran part de la Comissió de Seguiment que es constituirà properament per desenvolupar el projecte inicial i per regular aspectes tals com el registre unificat de llicències municipals, la supervisió de les noves llicències, la identificació i la unificació de les característiques dels vehicles, les tarifes, la central telefònica unificada, etc.
Prat va destacar que “l’Àrea de prestació conjunta del servei de taxi de l’Alt Penedès és la primera de Catalunya que té un abast comarcal i és un model que l’AMTU i la Generalitat volen exportar a la resta de comarques Catalunya. Les àrees de prestació conjunta comarcals seran un primer pas per implementar el flexitransport, una forma de transport a la demana aprofitant el sector del taxi i del bus i amb una centraleta telefònica única a Catalunya, una web i una app”.
El president del Consell Comarcal, Xavier Lluch, va dir que “ha estat un èxit posar d’acord tots els municipis... estem en una societat global i hem de fer les coses a nivell global i ajudar-nos entre tots. Aquesta iniciativa va bé pràcticament a tothom i tots ens hi hem sentit molt a gust”. La funció de lideratge de la institució comarcal en aquest projecte ha consistit a analitzar les mancances, fer una proposta de solució, traslladar-la a les parts (ajuntaments, taxistes i Generalitat) i fer els tràmits necessaris per fer-la realitat. La proposta inicial es va elevar al Consell d’Alcaldes durant el mes de maig de 2017; als professionals del taxi, el mes de juny, i al Ple del Consell Comarcal, durant el mes de setembre. El 15 de desembre la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat va donar la conformitat a l’adhesió dels ajuntaments de l’Alt Penedès al conveni de cooperació interadministrativa per a la prestació conjunta del servei del taxi.
Xavier Lluch va reafirmar el compromís del Consell Comarcal de continuar participant en el projecte a través de la participació del conseller de Mobilitat en la Comissió de Seguiment: “queda molt per fer... ara tot just comencem, però la nostra raó de ser és donar serveis d’utilitat als nostres veïns i arribar on no poden arribar els petits ajuntaments”.
Vilafranca del Penedès, 23 de gener de 2018
 

Destaquem