Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

EL CONSELL COMARCAL I L’AJUNTAMENT DE VILAFRANCA COMMEMOREN EL DIA EUROPEU DE LA MEDIACIÓ

El servei de mediació planteja espais d’acompanyament, de trobada i confidencialitat, on fent ús del diàleg, la negociació assistida, i amb ajuda de professionals, els veïns i veïnes assumeixen un paper coprotagonista per trobar una entesa i/o un acord beneficiós per a totes les parts implicades. 

En motiu del Dia Europeu de la Mediació, que se celebra cada 21 de gener, els serveis de mediació del Consell Comarcal de l’Alt Penedès i l’Ajuntament de Vilafranca han aprofitat per fer balanç dels resultats de l’any 2024 pel que fa a casos tractats. 

Durant l’any 2024 el Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal ha rebut 69 sol·licituds d’intervenció relacionades amb l’acompanyament a conflictes familiars, veïnals o comunitaris, ha fet 538 intervencions tècniques i ha tancat 41 casos amb una ràtio molt elevada d’acords específics o amb una facilitació que ha millorat les relacions entre les parts. A més de les intervencions tècniques, aquest servei ha apostat per les activitats formatives i sensibilitzadores, havent realitzat 56 tallers a instituts i escoles de l’Alt Penedès, en les quals han participat 1053 persones. 

Pel que fa al Servei de Mediació de l’Ajuntament de Vilafranca, l'any 2024 es van treballar 158 expedients relacionats amb l’ acompanyament a conflictes familiars, veïnals o comunitaris. Amb una ràtio molt elevada d’ acords específics o amb una facilitació que ha millorat les relacions entre les parts. En total es van fer fins a 1.586 intervencions tècniques incidint en tots els barris de la vila i amb un impacte positiu en les llars i comunitats veïnals. Aquet servei ha dut a terme una gran tasca de sensibilització, i informació en les comunitats de veïns, amb més de 356 ciutadans i ciutadanes contactats i vora de 700 comunitats visitades dins del marc de la campanya de barri que es realitza anualment i el barri treballat el 2024 ha estat Sant Julià. 

Tots aquests resultats demostren el paper crucial de la mediació en la construcció d'enteses positives i acords beneficiosos per a totes les parts, contribuint a una convivència pacífica i al desenvolupament d'una comunitat respectuosa en l'àmbit local i comarcal. 

Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, cal trucar al telèfon 93 890 00 00 ext. 450 o contactar via correu electrònic (mediació@ccapenedes.cat). 

Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, s’ha de fer la sol·licitud online mitjançant cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament citaprevia.vilafranca.cat o a través del web tràmits.vilafranca.cat (Mediació ciutadana i convivència), amb el certificat digital o certificat idCATmòbil. També es pot trucar al telèfon 93 890 32 55 o contactar a través del web ciutadania.vilafranca.cat/contacte. 

Destaquem