Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

I JORNADES GASTRONÒMIQUES DE SANT JOAN A L’ALT PENEDÈS

El Consell Comarcal, el Gremi d’Hostaleria, l’Associació d’Artesans Agroalimentaris i sis ajuntaments de l’Alt Penedès col·laboren per tirar endavant aquesta iniciativa que combina l’oferta gastronòmica amb l’oferta cultural.

 

Ahir dimarts es van presentar en roda de premsa les I Jornades Gastronòmiques de Sant Joan en el marc del projecte del Consell Comarcal de l’Alt Penedès “El Penedès, tasta’l”. Des de la posada en marxa d’aquest projecte l’any 2013, l’Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha dut a terme diferents iniciatives per afavorir el consum i el coneixement dels productes artesans agroalimentaris de qualitat de la comarca de l’Alt Penedès: el Gall del Penedès, l’ànec mut, el préssec, les melmelades, l’oli d’oliva, els vins i caves, etc.

 


Susanna Mèrida, consellera d’Empresa i Ocupació i de Productes de la Terra del Consell Comarcal, va explicar que “dins el programa d’”El Penedès, tasta'l” volíem ampliar l’oferta del període d'estiu i ara el cobrim amb aquesta nova iniciativa”. Mèrida va explicar que les Jornades Gastronòmiques de Sant Joan es duran a terme els dies 23, 24, 25 i 26 de juny, aprofitant el llarg cap de setmana de Sant Joan. Durant aquests quatre dies, 9 restaurants de l’Alt Penedès oferiran, a més del seu menú habitual, el menú “El Penedès, tasta’l”, a un preu únic de 25 € (tot inclòs), basat en aquests productes de proximitat. Els restaurants que participen en aquesta iniciativa són: Cal Padrí (Castellví de la Marca), Cal Diari (Sant Martí Sarroca), el Mirador de les Caves (Subirats), el Racó de la Cigonya (Santa Margarida i els Monjos), Cal Blay i Fonda Neus (Sant Sadurní d'Anoia) i Cal Joanet, Can Bellés i Restaurant-Cafeteria Casino (Vilafranca del Penedès).


Els clients que demanin el menú especial “El Penedès, tasta’l” rebran, a més, una invitació de l’ajuntament on està ubicat el restaurant per gaudir gratuïtament d’una activitat cultural al municipi. En concret, l’Ajuntament de Castellví convida els clients a una degustació gratuïta a la Mostra Gastronòmica de la Festa del Most que es farà a l’octubre al municipi, l’Ajuntament de Sant Martí Sarroca i l’Ajuntament de Subirats ofereixen una visita guiada als castells del seu municipi, l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos lliura una entrada gratuïta al Centre d’Interpretació de l’Aviació Republicana i la Guerra Aèria i el refugi antiaeri, l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia convida els clients a visitar el Centre d’Interpretació del Cava i l’Ajuntament de Vilafranca lliura una entrada per a la Casa de la Festa Major.


Joan Lluís Climent i Andreu Clemente, regidors de Sant Martí Sarroca i de Santa Margarida i els Monjos respectivament, van explicar que els clients dels restaurants tindran com a mínim un mes per gaudir de les invitacions dels ajuntaments, per la qual cosa potser s’animaran a visitar la comarca i el municipi en dues ocasions.


M. Antònia Udina, en representació de l’Associació de Productors Artesans Agroalimentaris de l’Alt Penedès, i Joan Saumell, en representació del Gremi d’Hostaleria de l’Alt Penedès, es van mostrar satisfets de la col·laboració que duen a terme entre si i amb el Consell Comarcal i es van mostrar disposats a seguir treballant plegats per donar a conèixer els productes de Km 0 i l’oferta gastronòmica de qualitat de l’Alt Penedès.


Tota la informació sobre les I Jornades Gastronòmiques de Sant Joan a l’Alt Penedès, inclosos els menús de cada restaurant, es pot consultar al web del Consell Comarcal (www.ccapenedes.cat).


Vilafranca del Penedès, 15 de juny de 2016

 

Destaquem