I TU, COM HO RESOLDRIES?
Vegeu l’escenificació del conflicte
L’any 2022 des del Servei de Mediació de l’Ajuntament de Vilafranca es van obrir 111 nous expedients i es van treballar en 140 expedients. La majoria de mediacions i facilitacions que s’han fet són per conflictes i/o problemàtiques veïnals com són els sorolls, dificultats de relació, humitats, males olors, per problemàtiques familiars, com son separacions, divorcis amb fills, relacions pares amb fills i activitats econòmiques com són impagaments, molèsties d’establiments, etc.
Bona part dels expedients s’han tancat com a acords o com a gestió-facilitació, concretament un 84%. Això representa un percentatge molt elevat de resolució dels conflictes. La mediació evita problemes de convivència i en molts casos evita recórrer al sistema judicial. La majoria dels casos que hi arriben són conflictes veïnals. En els expedients hi han participat directament al voltant de 400 persones i amb un impacte o repercussió en unes 3.000 persones.
Per la seva banda, el Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal va rebre 83 sol·licituds d'intervenció durant l’any 2022, la qual cosa suposa un increment del 25,7% amb relació a l'any anterior. La majoria de mediacions que s’han fet són per conflictes o dificultats veïnals (47,4%), principalment per soroll, olors i neteja, i Familiars (45,7%), per acords de divorci, impagament de pensions alimentàries i dificultats de relació entre pares i fills.
Dels 59 casos tancats aquest any, el 50% ha acabat amb acords específics, o bé amb una facilitació que ha millorat la relació entre les parts. Hi han participat de forma directa 129 persones i s’han fet més de 500 intervencions tècniques.
Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Vilafranca, s’ha de fer la sol·licitud online mitjançant cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament citaprevia.vilafranca.cat o a través del web tràmits.vilafranca.cat (Mediació ciutadana i convivència), amb el certificat digital o certificat idCATmòbil.
També es pot trucar al telèfon 93 890 32 55 o contactar a través del web
https://ciutadania.vilafranca.cat/contacte
Per demanar hora al Servei de Mediació Ciutadana del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, cal trucar al telèfon 93 890 00 00 ext. 450 o contactar via correu electrònic mediació@ccapenedes.cat.
Vilafranca del Penedès, 2 de febrer de 2023