II TROBADA DE CONSUM DELS CONSELLS COMARCALS DE CATALUNYA
La trobada es va celebrar el dijous 6 de juny, a la nova seu de l’Escola de Consum de Catalunya. Hi van participar la subdirectora general d’Atenció i Formació en Consum de la Generalitat, Marta Rovira, i la directora genera de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano, que va presentar una ponència sobre el valor de l’atenció presencial a l’Administració pública. Els assistents a la ponència van posar en comú els reptes i les oportunitats organitzatives i tecnològiques de l’atenció a la ciutadania que es presta des dels serveis públics de Consum.
Tot seguit es va fer una taula rodona en la qual els tècnics dels consells comarcals de l’Alt Penedès, el Baix Camp, la Terra Alta, la Garrotxa i la Segarra, van exposar les seves experiències sobre les activitats que duen a terme per promoure els serveis d’atenció a les persones consumidores. Tots els tècnics van coincidir en la necessitat inajornable de reforçar i enfortir els serveis públics de consum locals per poder donar una resposta àgil, proactiva i eficaç als nous reptes i les noves necessitats que enfronta la ciutadania de totes les edats en la societat consumista, global i tecnològica en què vivim.
La tècnica de l’Oficina Comarcal de Consum de l’Alt Penedès, Mònica Caballero, va exposar les principals línies de difusió i promoció d’aquest servei, que és un referent a la comarca.
Des de l’Oficina de Consum de l’Alt Penedès es difonen notes de premsa, notícies, alertes i consells per a la ciutadania, que es comparteixen a les xarxes socials i els mitjans de comunicació propis i dels ajuntaments. També s’organitzen xerrades sobre temes d’actualitat en funció de les necessitats d’informació detectades des de l’Oficina.
A més, es treballa amb l’equip de Serveis Socials per difondre els recursos en matèria de Consum adreçats a les persones més vulnerables: bo social elèctric i tèrmic, cànon social de l’aigua i bo social financer.
Finalment, l’Oficina Comarcal de Consum ha posat en marxa el canal de cita prèvia telefònica, que se suma als actuals canals d’atenció presencial, atenció electrònica i atenció telefònica.
La tècnica de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès va destacar la necessitat d’enfortir el treball en xarxa amb els equips tècnics dels ajuntaments per tal de crear un autèntic teixit local que garanteixi la defensa dels drets de totes les persones consumidores del territori.
Vilafranca del Penedès, 12 de juny de 2024