Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’OFICINA COMARCAL DE CONSUM HA RESOLT 118 EXPEDIENTS DE RECLAMACIÓ PER LA VIA DE LA MEDIACIÓ

Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació (21 de gener), l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha presentat els resultats de les mediacions que gestionades durant l’any 2024

Durant l’any, s’han tancat 244 expedients de mediació de persones consumidores de la comarca. En el 72% dels casos (177), l’empresa va acceptar la via de la mediació per resoldre el conflicte, i només en un 28% dels casos (67) es van tancar per manca d’aquesta acceptació (recordem que la mediació és un procediment voluntari alternatiu a la via judicial).

Dels 177 expedients gestionats per mediació des de l’Oficina Comarcal de Consum, el 67% van finalitzar amb un acord entre les parts i el 24% sense acord. Aquests darrers expedients van ser derivats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, a altres organismes administratius o als tribunals de Justícia.

Les dades de 2024 reforcen novament la mediació com el sistema alternatiu més efectiu per resoldre els conflictes entre les persones consumidores i el sector empresarial, per la qual cosa des de l'Oficina Comarcal de Consum es continuarà impulsant aquesta via per aconseguir empoderar la ciutadania en la gestió dels seus conflictes i per promoure la responsabilitat de les empreses. 

Les persones interessades en la mediació en Consum es poden posar en contacte amb l'Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès (C/ d’Hermenegild Clascar, 1-3, Vilafranca del Penedès, Tel. 938 900 000 -  A/e: consum@ccapenedes.cat). 

Vilafranca del Penedès, 21 de gener de 2025

 

Destaquem