MÉS DE 450 FAMÍLIES HAN ANALITZAT LES SEVES HIPOTEQUES AL CONSELL COMARCAL DE L’ALT PENEDÈS
També informa i orienta els particulars abans de contractar una hipoteca per prevenir futurs problemes derivats del desconeixement de les condicions i dels compromisos que es volen signar.
La majoria d’usuaris del servei són però, ara per ara, persones que ja tenen contractada la hipoteca i que tenen dificultats per fer front als pagaments, amb la qual cosa estan en risc més o menys imminent de perdre el seu habitatge. En molts casos es pot aplicar el Codi de Bones Pràctiques Bancàries, que dóna dret al titular de la hipoteca, si compleix determinades condicions, a modificar les condicions del préstec sense haver de suportar despeses de notaria (a tall d’exemple, per cada 100.000 € de capital, es poden pagar uns 60 euros mensuals durant 5 anys).
Quan els particulars es troben davant un procediment d’execució hipotecària o de desnonament, en alguns casos poden sol·licitar també una ajuda econòmica per recuperar-se dels impagaments abans de renegociar els acords signats. En tot aquest procés reben suport del Servei Comarcal d’Habitatge en les negociacions amb l’entitat bancària, s’analitzen conjuntament les propostes de millora del contracte d’hipoteca i se’ls informa sobre la necessitat o no de sol·licitar la justícia gratuïta.
El Servei d’Habitatge del Consell Comarcal de l’Alt Penedès rep el suport de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona. Les persones s’atenen amb cita prèvia, que es pot sol·licitar presencialment o per telèfon (93 890 00 00).
Vilafranca del Penedès, 1 de juny de 2015