MÉS DEL 79% DE LES MEDIACIONS DE L’OFICINA COMARCAL DE CONSUM FINALITZEN AMB UN ACORD ENTRE LES PARTS
La mediació és la via de resolució de conflictes millor per a les dues parts, ja que permet trobar una solució satisfactòria per als seus respectius interessos, de forma voluntària, coresponsable i sense haver de recórrer a la via arbitral o judicial.
Durant l’any 2018, el nombre de sol·licituds de mediació tramitades per l’Oficina Comarcal de Consum es va incrementar en un 53% respecte de l’any anterior.
De les 301 sol·licituds iniciades, 198 van esdevenir mediacions i, d’aquestes, el 79% va finalitzar amb un acord entre les parts. El 21% de mediacions que van finalitzar sense acord van ser gestionades també per l’Oficina Comarcal de Consum a través de l’arbitratge de consum o van ser derivades als organismes administratius competents o a la via judicial.
Pel que fa a les sol·licituds que no van arribar a la mediació, en un 46% dels casos l’empresa no va acceptar la proposta de mediació, en un 27% dels casos es van gestionar a través de l’arbitratge de consum, i el 27% de casos restants responen a tipologies diverses (no es va poder localitzar l’empresa, la part sol·licitant va desistir del procés de mediació, etc.).
Per a més informació, podeu contactar amb l’Oficina de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès (C/ d’Hermenegild Clascar, 1-3, Vilafranca del Penedès, tel. 938900000, consum@ccapenedes.cat).
Vilafranca del Penedès 15 de març de 2019