Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

MÉS DEL 79% DE LES MEDIACIONS DE L’OFICINA COMARCAL DE CONSUM FINALITZEN AMB UN ACORD ENTRE LES PARTS

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de les Persones Consumidores (15 de març), l’Oficina de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès presenta les dades sobre els procediments de mediació entre persones consumidores i empreses o establiments comercials.

La mediació és la via de resolució de conflictes millor per a les dues parts, ja que permet trobar una solució satisfactòria per als seus respectius interessos, de forma voluntària, coresponsable i sense haver de recórrer a la via arbitral o judicial.

Durant l’any 2018, el nombre de sol·licituds de mediació tramitades per l’Oficina Comarcal de Consum es va incrementar en un 53% respecte de l’any anterior.

 

 

 

De les 301 sol·licituds iniciades, 198 van esdevenir mediacions i, d’aquestes, el 79% va finalitzar amb un acord entre les parts. El 21% de mediacions que van finalitzar sense acord van ser gestionades també per l’Oficina Comarcal de Consum a través de l’arbitratge de consum o van ser derivades als organismes administratius competents o a la via judicial.

Pel que fa a les sol·licituds que no van arribar a la mediació, en un 46% dels casos l’empresa no va acceptar la proposta de mediació, en un 27% dels casos es van gestionar a través de l’arbitratge de consum, i el 27% de casos restants responen a tipologies diverses (no es va poder localitzar l’empresa, la part sol·licitant va desistir del procés de mediació, etc.).

Per a més informació, podeu contactar amb l’Oficina de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès (C/ d’Hermenegild Clascar, 1-3, Vilafranca del Penedès, tel. 938900000, consum@ccapenedes.cat).

Vilafranca del Penedès 15 de març de 2019

Destaquem