PROGRAMA “PRIMERA EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL A L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA” AL CONSELL COMARCAL DE L’ALT PENEDÈS
L’objectiu del programa és facilitar l’adquisició de competències i habilitats socials i professionals a les persones joves participants, que han de tenir entre 16 i 30 anys, estar en situació d’atur i haver finalitzat la seva etapa formativa.
El dilluns 25 de març va tenir lloc l’acte de cloenda del programa en el qual van participar els 4 joves, la cap del Servei d’Empresa i Ocupació del Consell Comarcal, Cristina Cardenete; la representant del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, Sílvia Caraltó, i el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch.
Els joves participants han treballat durant un any als serveis de Comunicació, Arxiu i Gestió documental i Empresa i Ocupació i han desenvolupat tasques relacionades amb la transició ecològica i la digitalització de serveis.
Durant la cloenda van explicar la seva experiència de treball a l’Administració pública i, juntament amb els seus caps de servei i els seus companys de treball de cada servei, van valorar molt positivament l’experiència perquè han pogut aplicar els seus coneixements en el lloc treball, s’han format en diferents àmbits i han conegut altres camps en els quals desenvolupar les seves competències.
El programa “Primera experiència professional a l’Administració pública” ha estat gestionat pel Servei d’Empresa i Ocupació del Consell Comarcal. És una actuació subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació i es finança amb càrrec als fons procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència NextGenerationEU, finançat per la Unió Europea.
Vilafranca del Penedès, 4 d’abril de 2024