PUNT D’ASSESSORAMENT DIGITAL DE L’ALT PENEDÈS
La consellera comarcal d’Atenció Ciutadana, Anna Doblas, ha presentat avui en roda de premsa aquest servei pioner que vol apropar l’Administració a la ciutadania reduint la bretxa digital.
Doblas ha explicat que “durant la pandèmia, les administracions van accelerar la digitalització i van seguir funcionant gràcies als tràmits electrònics. A dia d’avui, el 95% del tràmits són electrònics, però hi ha moltes persones que no tenen els coneixements necessàries per fer-los. Com que els ajuntaments i els consells comarcals som la porta d’entrada a l’Administració pública per a moltes persones, des del Consell Comarcal hem detectat aquesta necessitat i hem creat aquest servei pensant en els col·lectius que no han adquirit les competències digitals per fer tràmits electrònics, per tal que puguin adquirir-les amb un acompanyament”.
El Punt d’Assessorament Digital oferirà acompanyament individualitzat gratuït a les persones que vulguin fer tràmits telemàtics amb l’Administració, ja sigui amb l’ordinador, la tauleta o el telèfon mòbil. A tall d’exemple, podran demanar acompanyament per donar-se d’alta a La Meva Salut, demanar l’IdCAT o l’IdCAT Mòbil, fer tràmits amb les seus electròniques de les administracions locals, fer tràmits de la Seguretat Social o del SEPE.
Aquest assessorament individualitzat gratuït també estarà disponible per a les entitats de la comarca que vulguin fer tràmits amb certificat electrònic. Com ara, demanar el certificat d’estar al corrent de deutes tributaris de l’Agència Tributària de Catalunya i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, el certificat d’estar al corrent de pagament de les obligacions de la Seguretat Social, sol·licitar subvencions, etc.
Un altre aspecte molt important del Punt d’Assessorament Digital del Consell Comarcal serà la formació. A petició dels ajuntaments o de les entitats, s’organitzaran formacions grupals gratuïtes, presencials o en línia, sobre tramitació digital per a col·lectius amb necessitats específiques.
Per contactar amb el Punt d’Assessorament Digital es pot telefonar al Consell Comarcal de l’Alt Penedès (Tel. 93 890 00 00 ext. 320), escriure un correu electrònic a l’adreça puntdigital@capenedes.cat o sol·licitar cita prèvia a través de la web del Consell Comarcal (www.ccapenedes.cat/cita-previa) .
Vilafranca del Penedès, 27 de juny de 2022