Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

TASTOS I DEGUSTACIONS D’OLIS DEL PENEDÈS A LES FIRES DE MAIG

A l’estand del Consell Comarcal de l’Alt Penedès a les Fires de Maig es faran tastos i degustacions de diferents olis d’oliva elaborats per 3 molins artesans de la comarca i per l’Escola de Viticultura i Enologia d’Espiells

 

10 alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic d’Olis d’Oliva i Vins, de l’Escola de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech, d’Espiells (Sant Sadurní d’Anoia), seran els encarregats de dirigir els tastos. Els alumnes han preparat amb el seu professor, Joan Solé, unes fitxes de tast per a cadascun dels olis d’oliva dels 3 molins artesans de la comarca: Olivé Rovira (de Sant Quintí de Mediona), Ca la Madrona (de les Casetes del Raspall de Font-rubí) i Josep Lluch (de Guardiola de Font-rubí).

El públic de les Fires que ho desitgi podrà participar en els tastos per aprendre nocions bàsiques sobre els principals atributs de l’oli d’oliva. També podrà degustar olis d’oliva elaborats pels 3 molins artesans. Els horaris es poden consultar a l’estand del Consell Comarcal, a la revista El Firal, al web www.firesdemaig.cat i al web www.ccapenedes.cat.

A la comarca de l’Alt Penedès hi ha prop de 900 ha dedicades al conreu de l’olivera, totes elles mitjançant el sistema tradicional de secà. La varietat més estesa és l’Arbequina, tot i que hi ha també altres varietats minoritàries com la Menya o l’Arboçana. Moltes oliveres estan situades en fileres a les vores de les parcel•les dedicades a la vinya, exercint una funció de separació entre parcel•les.

La major part de la producció d’oli d’oliva de l’Alt Penedès es destina a l’autoconsum de les famílies i del seu entorn més proper, sense que s’arribi a comercialitzar la producció fora de la comarca; amb tot, el 31% de l’oli d’oliva de Catalunya es produeix a la comarca de l’Alt Penedès.

L’objectiu d’aquesta iniciativa de l’Àrea de Promoció Econòmica i Comarcal del Consell Comarcal de l’Alt Penedès és donar a conèixer aquest producte artesà de qualitat tan arrelat al territori. El Consell Comarcal promociona els productes quilòmetre 0 en el marc del projecte Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona.

Vilafranca del Penedès, 13 de maig de 2014

HORARIS DELS TASTOS I LES DEGUSTACIONS

 

Destaquem