2.10.1 Assessorament, intermediació i mediació
Habitatge
Descripció
Servei Integral centrat en la persona: Suport personal, jurídic i econòmic a les persones i les famílies amb dificultats econòmiques amb el seu habitatge habitual o amb risc de pèrdua de l’habitatge (suport en les negociacions amb les entitats financeres i els processos de mediació, orientació en processos judicials d’execució d’hipoteques o desnonaments de contractes de lloguer, etc.).
Assessorament sobre contractes d’arrendament i contractes hipotecaris, sobre la compra, el lloguer d'habitatges i habitacions, la contractació d’hipoteques, els contractes d’arrendament, les renovacions i les millores dels contractes hipotecaris, les situacions irregulars (ex. ocupació d'un habitatge), el pagament de la hipoteca després de la separació-divorci, etc.
Servei adreçat a totes les persones de la Comarca, en coordinació amb els Serveis Socials i col·laboració amb els diferents serveis del Consell Comarcal, per oferir un servei integral centrat en la persona.
Condicions d’accés
- Cita prèvia telefònica per valoració inicial de la situació.
- Cita presencial posterior si el diagnòstic així ho aconsella.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- Termini màxim de 15 dies hàbils, llevat de casos d’urgència (a criteri dels/de les professionals del Consell Comarcal).
- En cas necessari, cita presencial per diagnòstic, pronòstic i indicacions sobre la situació.
- S’ofereix una atenció integral (no només centrada en la problemàtica de l’habitatge), personalitzada i centrada en la persona i la seva unitat familiar. La intervenció es realitza amb la corresponsabilitat de les persones, cercant el seu compromís en la resolució de les seves dificultats i tenint en compte la seva situació i opinió.
Responsables
-
Polític/a: El/la conseller/a d’Habitatge
-
Tècnic/a: Joan Rodríguez
A qui es dirigeix?
- A llogaters/s, propietaris/es arrendadors, grans tenidors, gestors, promotors, immobiliàries o similars.
- A la ciutadania en general, amb dubtes, dificultats o problemes amb relació a l’habitatge.
Drets de les persones usuàries
- Ser informades sobre els drets i les obligacions que la legislació estableix amb relació a l'habitatge.
- A la confidencialitat.
Deures de les persones usuàries
- Complir els compromisos de treball acordats.
- Informar sobre tots els aspectes econòmics i socials que puguin ser rellevants amb relació a la seva demanda.
- Aportar tota la documentació requerida.
- Informar sobre els canvis en la seva situació.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït.
Més informació