Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2.10.1 Assessorament, intermediació i mediació

Habitatge

Descripció

Servei Integral centrat en la persona: Suport personal, jurídic i econòmic a les persones i les famílies amb dificultats econòmiques amb el seu habitatge habitual o amb risc de pèrdua de l’habitatge (suport en les negociacions amb les entitats financeres i els processos de mediació, orientació en processos judicials d’execució d’hipoteques o desnonaments de contractes de lloguer, etc.).

Assessorament sobre contractes d’arrendament i contractes hipotecaris, sobre la compra, el lloguer d'habitatges i habitacions, la contractació d’hipoteques, els contractes d’arrendament, les renovacions i les millores dels contractes hipotecaris, les situacions irregulars (ex. ocupació d'un habitatge), el pagament de la hipoteca després de la separació-divorci, etc.

Servei adreçat a totes les persones de la Comarca, en coordinació amb els Serveis Socials i col·laboració amb els diferents serveis del Consell Comarcal, per oferir un servei integral centrat en la persona.

Condicions d’accés

  • Cita prèvia telefònica per valoració inicial de la situació.
  • Cita presencial posterior si el diagnòstic així ho aconsella.
  • Termini de sol·licitud: tot l’any.

Compromisos de qualitat

  • Termini màxim de 15 dies hàbils, llevat de casos d’urgència (a criteri dels/de les professionals del Consell Comarcal).
  • En cas necessari, cita presencial per diagnòstic, pronòstic i indicacions sobre la situació.
  • S’ofereix una atenció integral (no només centrada en la problemàtica de l’habitatge), personalitzada i centrada en la persona i la seva unitat familiar. La intervenció es realitza amb la corresponsabilitat de les persones, cercant el seu compromís en la resolució de les seves dificultats i tenint en compte la seva situació i opinió.

Responsables

A qui es dirigeix?

  • A llogaters/s, propietaris/es arrendadors, grans tenidors, gestors, promotors, immobiliàries o similars.
  • A la ciutadania en general, amb dubtes, dificultats o problemes amb relació a l’habitatge.

Drets de les persones usuàries

  • Ser informades sobre els drets i les obligacions que la legislació estableix amb relació a l'habitatge.
  • A la confidencialitat.

Deures de les persones usuàries

  • Complir els compromisos de treball acordats.
  • Informar sobre tots els aspectes econòmics i socials que puguin ser rellevants amb relació a la seva demanda.
  • Aportar tota la documentació requerida.
  • Informar sobre els canvis en la seva situació.

Cost per a les persones usuàries

Gratuït.

Més informació

www.ccapenedes.cat/habitatge

 

Destaquem