Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2.10.2 Informació i tramitació d'ajuts i documentació

Habitatge

Descripció

Servei amb la finalitat de analitzar i valorar situacions de les persones i unitats familiar en relació al compliment per acollir-se a les mesures establertes per diferents lleis i normatives administratives sectorials en matèria d’habitatge, que estableixen diferents mesures i drets per la ciutadania.

S’ofereix valoració en relació a les següent:

  1. Requisits bàsics obligatoris per accedir a les diferents convocatòries d’ajuts i subvencions en l’àmbit de l’habitatge.
  2. Requisits pel dret al lloguer social.
  3. Requisits per acreditar vulnerabilitat en relació a processos judicials relacionats amb la pèrdua de l’habitatge.
  4. Requisits per a arrendadors afectats per suspensions de llançaments judicials per accedir a compensacions de rendes de lloguer.
  5. Requisits per l’aplicació de la normativa per aplicació del Codi de Bones pràctiques Bancàries per modificacions de préstecs hipotecaris per persones amb dificultats de pagament.
  6. Requisits per accedir a la Mesa d’Emergència per habitatges de protecció oficial.
  7. Requisits per accedir a les prestacions econòmiques d’especial urgència per al pagament del lloguer en diverses situacions sobrevingudes: impagaments de lloguer, dacions en pagament, execucions hipotecàries, sensellarisme, violència de gènera, pèrdua d’ingressos, etc.

Condicions d’accés

  • Cita prèvia telefònica per valoració inicial de la situació.
  • Cita presencial posterior si el diagnòstic així ho aconsella.
  • Sol·licitud d’informe corresponent.
  • Termini de sol·licitud: tot l’any.

Compromisos de qualitat

  • Diagnosticar les diferents situacions en relació a una o més normatives.
  • Emetre els informes necessaris.
  • Tramitar les sol.licituds necessàries.
  • Informar, mediar i/o intermediar quan sigui necessari amb tercers per l’aplicació de les normatives per cada situació.
  • Informar a departaments administratius i/o judicials quan així és requereixi o sigui necessari.
  • Respondre als requeriments judicials en relació a l’aplicació de les diferents normatives.

Responsables

A qui es dirigeix?

  • A la ciutadania de l’Alt Penedès en general.
  • Als professionals de l’àmbit social i personal de l’administració i entitats relacionats de forma directe o indirecte amb l’habitatge.

Drets de les persones usuàries

  • Rebre informació actualitzada sobre la legislació.
  • Rebre l’informe corresponent per acreditar el requisits en relació a la normativa d’aplicació, si escau.

Deures de les persones usuàries

  • Informar sobre la seva situació.
  • Presentar tota la documentació requerida.
  • Realitzar les gestions necessàries en relació a la seva situació.

Cost per a les persones usuàries

Gratuït.

Més informació

www.ccapenedes.cat/habitatge

 

Destaquem