2.10.2 Informació i tramitació d'ajuts i documentació
Habitatge
Descripció
Servei amb la finalitat de analitzar i valorar situacions de les persones i unitats familiar en relació al compliment per acollir-se a les mesures establertes per diferents lleis i normatives administratives sectorials en matèria d’habitatge, que estableixen diferents mesures i drets per la ciutadania.
S’ofereix valoració en relació a les següent:
- Requisits bàsics obligatoris per accedir a les diferents convocatòries d’ajuts i subvencions en l’àmbit de l’habitatge.
- Requisits pel dret al lloguer social.
- Requisits per acreditar vulnerabilitat en relació a processos judicials relacionats amb la pèrdua de l’habitatge.
- Requisits per a arrendadors afectats per suspensions de llançaments judicials per accedir a compensacions de rendes de lloguer.
- Requisits per l’aplicació de la normativa per aplicació del Codi de Bones pràctiques Bancàries per modificacions de préstecs hipotecaris per persones amb dificultats de pagament.
- Requisits per accedir a la Mesa d’Emergència per habitatges de protecció oficial.
- Requisits per accedir a les prestacions econòmiques d’especial urgència per al pagament del lloguer en diverses situacions sobrevingudes: impagaments de lloguer, dacions en pagament, execucions hipotecàries, sensellarisme, violència de gènera, pèrdua d’ingressos, etc.
Condicions d’accés
- Cita prèvia telefònica per valoració inicial de la situació.
- Cita presencial posterior si el diagnòstic així ho aconsella.
- Sol·licitud d’informe corresponent.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- Diagnosticar les diferents situacions en relació a una o més normatives.
- Emetre els informes necessaris.
- Tramitar les sol.licituds necessàries.
- Informar, mediar i/o intermediar quan sigui necessari amb tercers per l’aplicació de les normatives per cada situació.
- Informar a departaments administratius i/o judicials quan així és requereixi o sigui necessari.
- Respondre als requeriments judicials en relació a l’aplicació de les diferents normatives.
Responsables
- Polític/a: El/la conseller/a d’Habitatge
- Tècnic/a: Joan Rodríguez
A qui es dirigeix?
- A la ciutadania de l’Alt Penedès en general.
- Als professionals de l’àmbit social i personal de l’administració i entitats relacionats de forma directe o indirecte amb l’habitatge.
Drets de les persones usuàries
- Rebre informació actualitzada sobre la legislació.
- Rebre l’informe corresponent per acreditar el requisits en relació a la normativa d’aplicació, si escau.
Deures de les persones usuàries
- Informar sobre la seva situació.
- Presentar tota la documentació requerida.
- Realitzar les gestions necessàries en relació a la seva situació.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït.
Més informació