2.4.1 Informació i atenció a la Dona
Igualtat
Descripció
El Servei d’Informació i Atenció a la Dona (SIAD) ofereix atenció, informació, orientació i assessorament individualitzat en l’àmbit jurídic i psicològic. Quan escau, deriva les persones a altres entitats i organismes.
- Acollida: atenció a dones amb multi demanda i que requereixen d’una intervenció social, o bé de dones quan no es té clar el recurs més adient.
- Acompanyament emocional: atenció a dones en situacions complexes, però en les quals no hi ha violència masclista (separacions, gestió de sentències, relacions complexes, baixa autoestima...).
- Atenció jurídica: assessorament i informació a les dones en diversos aspectes judicials (dret de família, separacions, divorcis...).
- Atenció psicològica (dona i infantil): acompanyament en casos en els quals hi ha present o latent una situació de violència masclista que cal elaborar i/o afrontar.
Condicions d’accés
- Atenció amb cita prèvia trucant al Servei d’Igualtat del Consell Comarcal.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- Acollida – Tenir una primera entrevista en el termini màxim de 10 dies.
- Orientació jurídica - Tenir una primera entrevista en el termini màxim de 3 setmanes, excepte en casos d’urgència.
- Atenció psicològica - Tenir una primera entrevista en el termini màxim d’un mes, excepte en casos d’urgència.
Responsables
-
Tècnic/a: Núria López i Susanna Planas
A qui es dirigeix?
És un servei específic orientat a les dones.
Drets de les persones usuàries
Els genèrics de Serveis Socials.
Deures de les persones usuàries
Els genèrics dels Serveis Socials.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït.
Més informació