Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2.4.1 Informació i atenció a la Dona

Igualtat

Descripció

El Servei d’Informació i Atenció a la Dona (SIAD) ofereix atenció, informació, orientació i assessorament individualitzat en l’àmbit jurídic i psicològic. Quan escau, deriva les persones a altres entitats i organismes.

  • Acollida: atenció a dones amb multi demanda i que requereixen d’una intervenció social, o bé de dones quan no es té clar el recurs més adient.
  • Acompanyament emocional: atenció a dones en situacions complexes, però en les quals no hi ha violència masclista (separacions, gestió de sentències, relacions complexes, baixa autoestima...).
  • Atenció jurídica: assessorament i informació a les dones en diversos aspectes judicials (dret de família, separacions, divorcis...).
  • Atenció psicològica (dona i infantil): acompanyament en casos en els quals hi ha present o latent una situació de violència masclista que cal elaborar i/o afrontar. 

Condicions d’accés

  • Atenció amb cita prèvia trucant al Servei d’Igualtat del Consell Comarcal.
  • Termini de sol·licitud: tot l’any.

Compromisos de qualitat

  • Acollida – Tenir una primera entrevista en el termini màxim de 10 dies.
  • Orientació jurídica - Tenir una primera entrevista en el termini màxim de 3 setmanes, excepte en casos d’urgència.
  • Atenció psicològica - Tenir una primera entrevista en el termini màxim d’un mes, excepte en casos d’urgència.

Responsables

A qui es dirigeix?

És un servei específic orientat a les dones.

Drets de les persones usuàries

Els genèrics de Serveis Socials.

Deures de les persones usuàries

Els genèrics dels Serveis Socials.

Cost per a les persones usuàries

Gratuït.

Més informació

www.ccapenedes.cat/igualtat 

 

Destaquem