3.1.1 Serveis de Consum per a la ciutadania
Consum
Descripció
L'Oficina Comarcal de Consum:
- Informa, orienta i assessora les persones consumidores sobre els seus drets i deures i la forma d’exercir-los en casos particulars.
- Informa sobre la seguretat i els riscos dels diferents productes i serveis que es troben al mercat.
- Educa i forma les persones mitjançant xerrades, jornades o cursets de consum responsable.
- Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions de les persones consumidores vers les empreses o establiments comercials a través de sistemes alternatius de resolució de conflictes, la mediació i l'arbitratge de consum.
Condicions d’accés
- Atenció directa permanent amb cita prèvia.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- Es programen de manera immediata les visites personalitzades, presencials o telefòniques.
- S’assignen les visites programades en un termini màxim de quinze dies.
- S’atenen les consultes rebudes per correu electrònic en un termini màxim de 3 dies laborables.
- Es tramiten les queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum en un termini màxim de 120 30 dies laborables i, en finalitzar el procediment, es facilita resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau.
Responsables
- Polític/a: El/la conseller/a de Consum
- Tècnic/a: Àngels Pinyol
A qui es dirigeix?
A la ciutadania de tots els municipis de l’Alt Penedès, llevat els habitants de Vilafranca del Penedès que ja disposen de servei municipal d'atenció en consum.
Drets de les persones usuàries
- Ser ateses de forma respectuosa.
- Obtenir informació adequada, clara i comprensible.
- Rebre una resposta personalitzada a la seva consulta.
- Presentar queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum de forma presencial i/o telemàtica.
- Obtenir una resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau, la reclamació.
- Iniciar procediments de mediació en matèria de Consum i obtenir la designació d’un/a mediador/a expert en la matèria i notificació de la resolució de l’expedient.
- Presentar sol·licituds d’arbitratge de Consum i ser informades de la seva admissió a tràmit, i obtenir, si escau, un laude arbitral.
Deures de les persones usuàries
Demanar els serveis pels canals presencials, telefònics o electrònics habilitats pel servei, complint els requisits especificats en els mateixos.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït.
Més informació