Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

3.1.1 Serveis de Consum per a la ciutadania

Consum

Descripció

L'Oficina Comarcal de Consum:

  • Informa, orienta i assessora les persones consumidores sobre els seus drets i deures i la forma d’exercir-los en casos particulars.
  • Informa sobre la seguretat i els riscos dels diferents productes i serveis que es troben al mercat.
  • Educa i forma les persones mitjançant xerrades, jornades o cursets de consum responsable.
  • Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions de les persones consumidores vers les empreses o establiments comercials a través de sistemes alternatius de resolució de conflictes, la mediació i l'arbitratge de consum.

Condicions d’accés

  • Atenció directa permanent amb cita prèvia.
  • Termini de sol·licitud: tot l’any.

Compromisos de qualitat

  • Es programen de manera immediata les visites personalitzades, presencials o  telefòniques.
  • S’assignen les visites programades en un termini màxim de quinze dies.
  • S’atenen les consultes rebudes per correu electrònic en un termini màxim de 3 dies laborables.
  • Es tramiten les queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum en un termini màxim de 120 30 dies laborables i, en finalitzar el procediment, es facilita resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau.

Responsables

A qui es dirigeix?

A la ciutadania de tots els municipis de l’Alt Penedès, llevat els habitants de Vilafranca del Penedès que ja disposen de servei municipal d'atenció en consum.

Drets de les persones usuàries

  • Ser ateses de forma respectuosa.
  • Obtenir informació adequada, clara i comprensible.
  • Rebre una resposta personalitzada a la seva consulta.
  • Presentar queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum de forma presencial i/o telemàtica.
  • Obtenir una resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau, la reclamació.
  • Iniciar procediments de mediació en matèria de Consum i obtenir la designació d’un/a mediador/a expert en la matèria i notificació de la resolució de l’expedient.
  • Presentar sol·licituds d’arbitratge de Consum i ser informades de la seva admissió a tràmit, i obtenir, si escau, un laude arbitral.

Deures de les persones usuàries

Demanar els serveis pels canals presencials, telefònics o electrònics habilitats pel servei, complint els requisits especificats en els mateixos.

Cost per a les persones usuàries

Gratuït.

Més informació

www.ccapenedes.cat/consum

Destaquem