3.1.2 Serveis de Consum per a empreses i professionals
Consum
Descripció
L'Oficina Comarcal de Consum:
- Assessora i informa sobre la normativa sectorial que regula la seva activitat empresarial o professional en l’àmbit del dret de consum i sobre els seus drets i deures respecte les persones consumidores.
- Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions dels treballadors autònoms i les microempreses en les seves relacions de consum de serveis bàsics (subministraments, transports, mitjans audiovisuals de radiofusió i de televisió, comunicacions, assistencials i sanitaris, i financers i assegurances) i serveis de tracte continuat a través de sistemes alternatius de resolució de conflictes, la mediació i l'arbitratge de consum.
- Gestiona les al·legacions rebudes electrònicament de les empreses que són reclamades a expedients de medicació en consum en curs i facilita la via de mediació entre les parts.
- Lliura els impresos oficials de reclamació/denúncia i els models de cartell d’avís a les persones consumidoressobre la seva disponibilitat.
- Informa, assessora i fomenta l’adhesió dels establiments comercials a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
Condicions d’accés
- Atenció directa permanent amb cita prèvia.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- Es programen de manera immediata les visites personalitzades.
- S’assignen les visites programades en un termini màxim de quinze dies.
- S’atenen les consultes rebudes per correu electrònic en un termini màxim de 3 dies laborables.
- Es tramiten les queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum en un termini màxim de 30 dies laborables i, en finalitzar el procediment, es facilita resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau.
Responsables
- Polític/a: El/la conseller/a de Consum
- Tècnic/a: Àngels Pinyol
A qui es dirigeix?
A les empreses, els professionals i els establiments comercials amb seu a l’Alt Penedès.
Drets de les empreses i professionals
- Ser ateses de forma respectuosa.
- Obtenir informació adequada, clara i comprensible.
- Rebre una resposta personalitzada a la seva consulta.
- En cas de ser autònom o microempresa:
- Presentar queixes, denúncies i reclamacions en matèria de Consum de forma presencial i/o telemàtica.
- Obtenir una resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau, la reclamació.
- Iniciar procediments de mediació en matèria de Consum i obtenir la designació d’un/a mediador/a expert en la matèria.
- Presentar sol·licituds d’arbitratge de Consum i ser informades de la seva admissió a tràmit, i obtenir, si escau, un laude arbitral.
Deures de les empreses i professionals
Demanar els serveis pels canals presencials, telefònics o electrònics habilitats pel servei, complint els requisits especificats en els mateixos.
Cost per a les empreses i professionals
Gratuït.
Més informació