3.1.5 Serveis de Consum per a ajuntaments
Consum
Descripció
L'Oficina Comarcal de Consum:
- Ofereix assessorament jurídic a dubtes i consultes que puguin tenir els ajuntaments en el marc del Dret de Consum.
- Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions dels ajuntaments en les seves relacions de consum amb empreses.
- Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions de consum dels ciutadans del municipi que l’ajuntament li derivi directament.
- Col·labora en campanyes d’informació i gestió de reclamacions dels ciutadans i ciutadanes del municipi que hagin estat afectats per alguna incidència en els subministraments o serveis bàsics de forma col·lectiva, i s’adrecin a l’ajuntament per demanar suport (afectacions per interrupcions o manca de serveis telefònic, electrònic, transport, etc.).
- Difon comunicats a les Oficines d’Atenció Ciutadana i canals de comunicació municipals sobre notícies o consells d’interès per les persones consumidores per facilitar la informació a la ciutadania.
- Col·labora amb les publicacions municipals en l’elaboració d’articles d’interès per a les persones consumidores a petició de l’ajuntament.
Condicions d’accés
- Atenció directa permanent amb cita prèvia.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- S’atenen les consultes rebudes per mitjans electrònics en un termini màxim de 3 dies laborables.
- Es dona resposta escrita a les peticions rebudes en un termini màxim de 3 dies laborables i es facilita la col·laboració sol·licitada d'acord amb la capacitat econòmica i organitzativa del servei.
- Es tramiten les queixes, denúncies i reclamacions en matèria de consum en un termini màxim de 30 dies laborables i, en finalitzar el procediment, es facilita resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau.
- S’editen i envien comunicats de consum adreçats a les Oficines d’Atenció Ciutadana dels municipis de forma periòdica.
Responsables
-
Polític/a: El/la conseller/a de Consum
-
Tècnic/a: Àngels Pinyol
A qui es dirigeix?
Als municipis de l’Alt Penedès (excepte Vilafranca del Penedès).
Drets de les associacions i entitats
- Ser atesos de forma respectuosa.
- Obtenir informació adequada, clara i comprensible.
- Rebre una resposta personalitzada a la seva consulta.
Deures de les associacions i entitats
- Demanar els serveis d’assessorament i recepció i gestió de queixes, denúncies o reclamacions pels canals presencials, telefònics o electrònics habilitats pel servei, complint els requisits especificats en els mateixos.
- Demanar els serveis de col·laboració per instancia genèrica adreçada a l’Oficina Comarcal de Consum: Tràmits i gestions - Consell Comarcal de l'Alt Penedès (ccapenedes.cat).
Cost per als centres educatius
Gratuït.
Més informació