Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

3.1.5 Serveis de Consum per a ajuntaments

Consum

Descripció

L'Oficina Comarcal de Consum:

  • Ofereix assessorament jurídic a dubtes i consultes que puguin tenir els ajuntaments en el marc del Dret de Consum.
  • Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions dels ajuntaments en les seves relacions de consum amb empreses.
  • Rep i gestiona les queixes, denúncies i reclamacions de consum dels ciutadans del municipi que l’ajuntament li derivi directament.
  • Col·labora en campanyes d’informació i gestió de reclamacions dels ciutadans i ciutadanes del municipi que hagin estat afectats per alguna incidència en els subministraments o serveis bàsics de forma col·lectiva, i s’adrecin a l’ajuntament per demanar suport (afectacions per interrupcions o manca de serveis telefònic, electrònic, transport, etc.).
  • Difon comunicats a les Oficines d’Atenció Ciutadana i canals de comunicació municipals sobre notícies o consells d’interès per les persones consumidores per facilitar la informació a la ciutadania.
  • Col·labora amb les publicacions municipals en l’elaboració d’articles d’interès per a les persones consumidores a petició de l’ajuntament. 

Condicions d’accés

  • Atenció directa permanent amb cita prèvia.
  • Termini de sol·licitud: tot l’any.

Compromisos de qualitat

  • S’atenen les consultes rebudes per mitjans electrònics en un termini màxim de 3 dies laborables.
  • Es dona resposta escrita a les peticions rebudes en un termini màxim de 3 dies laborables i es facilita la col·laboració sol·licitada d'acord amb la capacitat econòmica i organitzativa del servei.
  • Es tramiten les queixes, denúncies i reclamacions en matèria de consum en un termini màxim de 30 dies laborables i, en finalitzar el procediment, es facilita resposta escrita informant del resultat i/o de les gestions realitzades i de les vies per continuar, si escau.
  • S’editen i envien comunicats de consum adreçats a les Oficines d’Atenció Ciutadana dels municipis de forma periòdica.

Responsables

A qui es dirigeix?

Als municipis de l’Alt Penedès (excepte Vilafranca del Penedès). 

Drets de les associacions i entitats

  • Ser atesos de forma respectuosa.
  • Obtenir informació adequada, clara i comprensible.
  • Rebre una resposta personalitzada a la seva consulta.

Deures de les associacions i entitats

  • Demanar els serveis d’assessorament i recepció i gestió de queixes, denúncies o reclamacions pels canals presencials, telefònics o electrònics habilitats pel servei, complint els requisits especificats en els mateixos.
  • Demanar els serveis de col·laboració per instancia genèrica adreçada a l’Oficina Comarcal de Consum: Tràmits i gestions - Consell Comarcal de l'Alt Penedès (ccapenedes.cat).

Cost per als centres educatius

Gratuït.

Més informació

www.ccapenedes.cat/consum

Destaquem