4.4.1 Atenció ciutadana
Atenció ciutadana
Descripció
L'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) , en un sentit general, té l’objectiu d’informar dels serveis, els tràmits i l’organització comarcal, així com acompanyar en la transformació digital del propi Consell i actuar com a oficina d’acompanyament i suport, sota els criteris de proximitat, eficàcia i eficiència en l’atenció a les persones.
- Garanteix l’accés de la ciutadania als serveis i productes públics en igualtat de condicions, independentment de les capacitats tecnològiques que tingui cadascú.
- Canalitza i deriva cap als serveis competents les gestions, els suggeriments i les sol·licituds presentades, tant presencialment com telemàticament.
- Gestiona els diferents canals de comunicació: presencial, telemàtic i telefònic.
- Escolta i atén les demandes de la ciutadania.
- Informa sobre els serveis d’altres administracions.
- Informa de tots els serveis de l’organització i sobre les característiques i les fases dels diferents procediments administratius que afecten a l’administració.
- Gestiona el portal de Tràmits i Gestions del Consell Comarcal.
- Gestiona el Registre d’entrades de tots els documents de l’organització.
- Gestiona i tramita la Interoperabilitat de les dades entre administracions.
- Exerceix com a Finestreta única (unitat de presentació de documents i registre de les administracions).
- Analitza, avalua, millora i simplifica els procediments administratius dels diferents tràmits comarcals, amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives.
- Actua com a entitat de registre dels sistemes d’identificació digital T-CAT, idCAT o idCATMòbil.
- Ofereix suport en la tramitació telemàtica.
- Col·labora amb el Servei de Gestió documental i arxiu en la gestió del Gestor d’expedients.
Condicions d’accés
- Atenció directa permanent amb cita prèvia.
- Termini de sol·licitud: tot l’any.
Compromisos de qualitat
- Potenciar el canal telemàtic de comunicació i tramitació amb el Consell Comarcal a tota la ciutadania, les entitats i les empreses.
- Acompanyar i donar suport en la tramitació electrònica dels tràmits.
- Fer accessible l'Administració a la ciutadania per millorar-ne la qualitat de vida.
- Tramitar en un període màxim de 48h les targetes T-cat per als/les treballadors/ores de l’Administració.
- Que el nivell de satisfacció quant a l'atenció rebuda (amable, amb interès i bona predisposició) sigui igual o superior a Satisfactòria (en una escala de Insatisfactòria-Millorable-Satisfactòria-Excel·lent) per un 90% per les persones usuàries del servei.
- Qualsevol tràmit del Consell Comarcal podrà ser atès per personal de l’OAC.
- Simplificació de la tramitació.
- Utilització d’un llenguatge planer i clar per adreçar-se a la ciutadania.
- Reduir el temps d’espera.
Responsables
-
Polític/a: El/la conseller/a d’Atenció ciutadana, Digitalització i Transparència
-
Tècnic/a: Àngels Pinyol
A qui es dirigeix?
- A la ciutadania de l’Alt Penedès.
- A les empreses de l’Alt Penedès.
- Als centres educatius de l’Alt Penedès.
- A les entitats de l’Alt Penedès.
Drets de les persones usuàries
- Ser ateses de forma respectuosa.
- Obtenir informació adequada, clara, comprensible, veraç i de qualitat.
- Presentar sol·licituds i accedir als expedients administratius.
- No-discriminació.
- Accedir a arxius i registres (donar compliment a la Llei de Transparència)
- Protecció de les dades de caràcter personal.
- Relacionar-se electrònicament amb el Consell Comarcal.
Deures de les persones usuàries
Actuar amb la diligència, la responsabilitat i el respecte degut a les persones, les institucions i els béns públics.
Cost per a les persones usuàries
Gratuït.
Més informació
www.ccapenedes.cat/atenciociutadana