Arxiu i Gestió documental
Descripció
El servei d’Arxiu i Gestió Documental s’encarrega de gestionar, organitzar i tractar la documentació generada pel Consell Comarcal de l’Alt Penedès en l’exercici de les seves funcions amb l’objectiu de facilitar l’accessibilitat del fons documental al públic.
Per tal de classificar i ordenar la documentació emesa i rebuda pel Consell Comarcal, s’ha de tenir un instrument que permeti una bona gestió documental. Una de les eines més importants utilitzades per l’organització és el Quadre de Classificació. Des d’aquest servei s’elabora i s’actualitza el Quadre perquè tingui relació amb els nous procediments i tràmits que va generant el Consell.
També té la funció de realitzar calendaris de conservació i eliminació de la documentació mitjançant l’aplicació de les Taules d’Avaluació Documental (TAD) creades per la CNAATD que informen del termini de conservació d’algunes sèries documentals. Totes les sèries documentals que són destruïdes s’informen al Portal de Transparència de l’ens.
A més, el servei és el responsable de gestionar les transferències de documentació a escala interna, dels diferents serveis al servei d’arxiu i a escala externa, del Consell Comarcal de l’Alt Penedès cap a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès.
Aquest servei també dona assistència tècnica a municipis mitjançant convenis en matèria d’arxiu i gestió documental.
Dades bàsiques
- Àrea d'organització comarcal: Economia i Hisenda
- Responsable polític/a: El/la conseller/a d’Arxiu i Gestió Documental
- Responsable tècnica: -
- Adreça: Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès
- Horari: Horari d’atenció al públic de l’Arxiu Comarcal
- Contacte: Dades de contacte de l’Arxiu Comarcal – Dades de contacte del Consell Comarcal
- Termini de sol·licitud:
- Codi recurs: